משבר הקורונה: מקדם ההדבקה חצה את 1, כ-80 אלף חולים פעילים

7,667 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף, כאשר מספר החולים הקשים ירד מעט ועומד על 686 • 7,380 איש מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף • ילד בן 5 שנדבק בקורונה התקבל בביה"ח זיו במצב קשה

זמן צפייה: 02:41

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי מקדם ההדבקה (R) חצה היום את רף ה-1 ועומד כעת על 1.01, זאת לאחר שאתמול עמד על 0.96. כמו כן, אתמול אובחנו 7,667 בני אדם כמאומתים לנגיף, כאשר מספר החולים הקשים ירד מעט ועומד על 686, מתוכם 179 מונשמים. כמו כן, מספר החולים הפעילים עומד כעת על 80,321 בניאדם ברחבי הארץ. עד כה 7,380 בני אדם מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט כתב היום בציוץ בטוויטר: "61 ישראלים מתחת לגיל ארבעים מאושפזים כרגע במצב קשה עם קורונה. חלקם נאבקים על חייהם. אף לא אחד מהם התחסן כנדרש.55 מתוכם לא התחסנו כלל, ו-6 לא התחסנו במנה השלישית. הקורונה הורגת. גם צעירים. החיסון והחיסון השלישי בטוח וחיוני לשמור על חיינו. צאו מיד אתם ומשפחתכם להתחסן".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחדש משפט נתניהו: אילן ישועה חוזר לדוכן העדים

גוש עציון: מחבל נורה לאחר שניסה לדקור לוחם צה"ל בטרמפיאדה

משפחת פלג לתקשורת האיטלקית: "הם רשמו את איתן לבי"ס קתולי"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מערך הדיגום והחקירות האפידימיולוגיות של פיקוד העורף קרס ביום שבת האחרון, ומאז לא התקיימו החקירות. ככל הידוע, התקלה במפקדת אלון טרם תוקנה. כמו כן בעקבות הקריסה, זמני ההמתנה לתוצאות בדיקה מרגע הדיגום במתחמים של פיקוד העורף מגיעות לעד שלושים ושמונה שעות.

בנוסף, זמני ההמתנה לתוצאה עלולים להתארך אף יותר בקופות החולים - כך למשל על פי נתוני משרד הבריאות, זמני ההמתנה יכולים להגיע עד ארבעים וחמש שעות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מפקדת 'אלון' פועלת כסדרה באופן מלא על מנת לשמור על בריאותם ובטחונם של כלל אזרחי ישראל. במהלך סוף השבוע, אירעה תקלה בקשר בין מערכות משרד הבריאות לפיקוד העורף. התקלה פגמה בתהליך העברת הנתונים בין המערכות בלבד אך הזנת הנתונים והחקירות התנהלו כסדרן, ללא כל פגיעה בפעילות מערך החקירות במפקדת אלון. התקלה נמצאת בטיפול וצפויה להפתר בימים הקרובים. פיקוד העורף מפעיל מתחמי בדיקות PCR בפריסה רחבה ברחבי הארץ. בימי החגים ובתקופת החזרה ללימודים, ניכרת עלייה משמעותית בכמות הנבדקים, מה שגורר עומסים בדרך ובתוך מתחמי הבדיקה. מתחמי פיקוד העורף שואפים לעמוד בזמני בדיקה וקבלת תוצאות בהקדם האפשרי, כל זאת תוך עמידה ברמת השירות הנדרשת, ומתאימים עצמם עד כמה שניתן בהתאם למשאבים שהוקצו לצורך המשימה".

זאת ועוד, ילד בן 5 התקבל במצב קשה במיון ילדים בבית החולים זיו עם קוצר נשימה ושיעול נבחני, ולאחר שנלקחה ממנו בדיקת קורונה הוא נמצא חיובי. בהמשך מצבו התייצב והוא שוחרר לביתו במצב טוב. במקביל, נער בן שבע עשרה וחצי לא מחוסן מאושפז במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה כתוצאה מתסמונת PIMS.