בכיר במערכת הבריאות: "לא בונים על ההגבלות, אלא על ההתחסנות"

משרד הבריאות עדכן כי 3,846 מאומתים אובחנו אתמול, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.79%. עד כה, כ-412 אלף חוסנו במנה ה-3. פרופ' בליצר: "לעצור את ההדבקות באמצעות הגבלות נוספות"

זמן צפייה: 03:37

מגפת הקורונה: בכיר במערכת הבריאות אמר הערב (שבת) לחדשות 13 כי "אנחנו לא בונים על הגבלות התו הירוק שיחלו החל ממחר, אלא על התחסנות האוכלוסייה". כזכור, במהלך סוף השבוע נחתו בישראל מאות אלפי חיסוני פייזר, וממחר הם יחולקו לקופות החולים במטרה לצמצם את התורים. לצד זאת, ישנם עדיין כמיליון ישראלים שמסרבים להתחסן.

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית, אמר הערב בריאיון לחדשות 13 כי "יש לתגבר את מערכת הבריאות, כאשר היכולת להיאבק בנגיף נשענת על יכולת הספיגה של מערכת הבריאות". עוד הוסיף בליצר: "שנית, יש להגן על המבוגרים ואנשים בגילים מתקדמים ולהמנע באופן מוחלט מלהגיע למקומות שיש בהם התקהלות - למרות התו הירוק. שלישית, יש לעצור את ההדבקות באמצעות התחסנות ומגבלות נוספות".

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלופה: לינוי אשרם זכתה בזהב אולימפי בקרב רב

אשרם לאחר הזכייה: "עשיתי את מה שחלמתי כל חיי"

לאחר התגובה: בצה"ל אין כוונה להמשיך את חילופי האש עם חזבאללה

חיסון שלישי בישראל
החיסון השלישי בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, לראשונה מאז החל הגל הרביעי של הקורונה, חל זינוק במספר החולים הקשים והוא עומד כעת על 324 בני אדם, כאשר במהלך סוף השבוע נוספו 50 חולים נוספים במצב קשה - כך עולה הערב (שבת) מנתוני התחלואה. במקביל, נמשך מבצע החיסונים במנה השלישית, בעוד שעד כה כ-412 אלף בני אדם כבר חוסנו במנה השלישית.

מנתוני תחלואה נוספים עולה כי מתוך כ-116 אלף בדיקות, אחוז התוצאות החיוביות הוא 3.79%. בנוסף, כעת בישראל ישנם 31,206 חולים פעילים, מתוכן 71 במצב קריטי ו-49 חולים מונשמים. כמו כן, 545 חולים מאושפזים כעת בבתי חולים ברחבי הארץ ו-38 חולים מבודדים במלוניות הקורונה.

בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, קבינט הקורונה אישר מוקדם יותר השבוע את הרחבת התו הירוק שייכנס לתוקף החל ממחר. בין היתר, התו יחול באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע ובבתי תפילה בהם מעל ל-50 מתפללים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי משרד הבריאות לחסן במנה השלישית של החיסון נגד קורונה עובדים ומטופלים בני 40 ומעלה בבתי חולים פסיכאטרים. כמו כן, במערך הגריאטרי ובמערך מגן אבות יחוסנו עובדים מגיל 40 ומעלה ומאושפזים בני 18 ומעלה. יש לציין כי רוב המאושפזים במוסדות אלו הינם קשישים אך ישנם גם צעירים עם מוגבלויות המתגוררים בהוסטלים יעודיים. עם זאת, התו הירוק לא יחול על מסחר, בריכות, בית ספר, מוזיאונים וספריות ושמורות טבע ופארקים.