לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים חצה את רף ה-2,000

לאחר מספר ימים רצופים בהם מספר הנדבקים נע סביב 1,400, משרד הבריאות מדווח על קפיצה משמעותית. מספר החולים הקשים עלה ל-135, מתוכם 26 מונשמים בלבד

זמן צפייה: 02:13

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 2,108 נדבקים חדשים בקורונה התגלו אתמול בישראל, מתוכם 135 במצב קשה ומהם 26 מונשמים. על פי הנתונים, כעת ישנם 12,964 חולים פעילים בארץ ומניין המתים מהנגיף עומד על 6,461.

מפרוץ המגפה נדבקו 863,579 בני אדם בישראל ומקדם ההדבקה נותר יחסית יציב ועמד כעת על 1.33. אתמול בוצעו 90,513 בדיקות מתוכם 2.32% היו חיוביים. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ דיבר היום בבית החולים בילינסון והתייחס לנושא מנת חיסון שלישית. "אנחנו בקשר עם גורמי המחקר והרפואה המתקדמים בעולם, ועם כל הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות ביחס לאפשרות של מתן 'בוסטר'. זה יעשה רק בהתאם לקריטריונים הרפואיים האמינים ביותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מע"מ על נטפליקס, מס על משקאות מתוקים – גזירות האוצר נחשפות

דיווח: ירדן סיכלה ניסיון פיגוע של דאעש נגד חיילים ישראלים

פרשת הסחר בסמים: הכדורגלן יובא להארכת מעצר

אמש פורסם בחדשות 13 כי בכיר בקבינט מתח ביקורת חריפה על שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לאחר שלא הגיעו גם להסכמות בישיבת מיוחדת אצל ראש הממשלה נפתלי בנט. לדבריו של הבכיר, "שאשא ביטון יכולה להמשיך לעשות רעש וצלצולים - ההחלטות יעברו גם בלעדיה. עמדת משרד הבריאות נכונה ומאוזנת".

הגורם הבכיר יצא נגד דרישתה של שרת החינוך לבידוד של 48 שעות בלבד לתלמידים, על אף שאין מחקרים שמאשרים את יעילות הבידוד. "בשונה ממנה השר הורוביץ קשוב ופתוח לשמוע. אין תוקף אפידמיולוגי לבידוד 48 שעות שהיא דורשת זה מגוחך", אמר הגורם לחדשות 13.

אנחנו בקשר עם גורמי המחקר והרפואה המתקדמים בעולם, ועם כל הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות ביחס לאפשרות של מתן "בוסטר". זה יעשה רק בהתאם לקריטריונים הרפואיים האמינים ביותר. אם וכאשר נחליט על חיסון שלישי, ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם. הבטחנו זאת.