4,076 נדבקים חדשים ביממה - 6.6% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי 928 חולים במצב קשה. יותר מ-4 מיליון חוסנו, כאשר 66% מהם קיבלו גם את המנה השנייה • אפליקציה לסריקת ברקוד: כך מתכננים משרד הבריאות והמשטרה להילחם בזיוף התו הירוק

זמן צפייה: 00:53

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי 4,076 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-740,527 בני אדם. כעת בארץ ישנם 52,756 חולים פעילים, בהם 928 במצב קשה, מתוכם 296 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,486.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 64,179 בדיקות - 6.6% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,454 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,428 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם משלוחי מנות, בלי מסיבות: המתווה לפורים במערכת החינוך

ילדים משחקים, השלג בחרמון – וירושלים לבנה: הסערה בתמונות

קורבן הסערה: גבר כבן 30 מת מהיפותרמיה בקריית גת

חובש מד''א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

בתוך כך, הבוקר התקיימה פגישה בין בכירי משרד הבריאות והמשטרה, במסגרתה הוחלט על שיתוף פעולה ויצירת מסלול עבודה משותף כדי למנוע זיופים של התו הירוק. ככל הנראה, יהיה שימוש באפליקציה מיועדת לסריקת הברקוד על התו ודרך האפליקציה יתברר האם מדובר בזיוף. אם יתברר כי מדובר בזיוף, הבודק יהיה מחוייב לדווח על כך מיד למשטרה ומשם הטיפול יועבר ליחידה שתתמחה בנושא.

כזכור, אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי במשרד הבריאות איימו לערוך משפטי ראווה לכל אלה שייתפסו מזייפים את התו הירוק. במקביל, במשרד הבריאות קיימו אמש ישיבה עם המשטרה כדי לגבש את התקנות שיאפשרו להטיל קנס של 5,000 שקלים לזייפן של תו ירוק או בעל עסק שלא יישמע להנחיות.

זאת ועוד, בכוונת הממשלה להשתמש בימיה האחרונים של הכנסת כדי להעביר חקיקה שתדחוף ישראלים נוספים להתחסן. אחד הנושאים שיעלו בחקיקה הוא העברת פרטים של אנשים שלא התחסנו לרשויות המקומיות - נושא שנוי במחלוקת ואף בעייתי. עניין אחר הוא חובת התחסנות או הצגת בדיקה פעם ביומיים לכל מי שמקבל קהל.