פרסום ראשון: 3 מקרים ראשונים של הזן מניו יורק אותרו בישראל

מעדויות שעולות ממקרי הדבקה מהווריאנט, עולה כי הוא עלול להדביק מחדש מחלימים. יעילות החיסונים מפניו אינה ברורה • מל"ל: מחלימים נמצאים בסיכון להדבקה מהמוטציה הדרום אפריקנית

זמן צפייה: 00:51

מגפת הקורונה: שלושה מקרים ראשונים של מוטציית הנגיף מניו יורק אותרו בישראל - כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. מדובר בשלושה בני משפחה אחת, שאינם משתפים פעולה עם החוקרים האפידמיולוגים. מעדויות שעולות ממקרי ההדבקה בזן זה של הנגיף עולה כי הוא עלול להדביק מחדש מחלימים. יתרה מזאת, יעילות החיסון מפניו אינה ברורה.

בתוך כך, מל"ל המליץ לחסן גם מחלימים מקורונה במנה אחת לפחות, בעקבות סיכון להדבקה במוטציה הדרום אפריקנית. יש לציין כי חיסון בשתי מנות לאדם שלא לקה בנגיף יגן מהווריאנטים השונים. כמו כן, מל"ל המליץ כי גם מחוסנים בשתי מנות ימשיכו להקפיד על ההנחיות של ריחוק חברתי ועטיית מסכה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 4,624 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-781,857 בני אדם. כעת בארץ, 39,190 נשאים פעילים, בהם 729 במצב קשה, מתוכם 234 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,779.

אתמול בוצעו 90,751 בדיקות - 5.2% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,198 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,017 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 4.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 3.4 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.