הממשלה תאשר: הוצאת נדבקים מבתיהם והעברתם לבידוד בכפייה

בעקבות ההתפרצות בבני ברק, יאושרו תקנות המאפשרות למדינה, באישור רופא מחוזי, להעביר חולים למתקני בידוד - גם בניגוד לרצונו. משרד הפנים והביטחון סיכמו: 4,500 קשישי העיר יועברו למלוניות

זמן צפייה: 01:21

הממשלה תאשר בישיבתה תקנות חירום שיאפשרו להוציא חולי קורונה מבתיהם והעברתם בכפיה למתקני בידוד של המדינה בהוראת רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים. ההעברה למתקן בידוד מטעם המדינה תהיה רק אם רופא יקבע כי אותו אדם לא יכול להיות בבידוד בביתו או במקום אחר.

תקנות אלה נועדו בין השאר כדי לטפל בבעיה המרכזית בבני ברק - חוסר היכולת לבודד חולים בבתים קטנים עם צפיפות רבה של דיירים. לפי תקנות החירום ניתן יהיה לערער על החלטת הרופא המחוזי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלף חיילים ושוטרים: אוגדה 98 תקבל אחריות על ההסגר בבני ברק

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

בשל הידבקות ליצמן: נתניהו וצמרת משרד הבריאות ייכנסו לבידוד

שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

התקנות קובעות גם כי כל אדם שחוזר מחו"ל ישהה במתקן בידוד מטעם המדינה אלא אם כן הוכיח כי יש לו אפשרות לבידוד בביתו או במקום אחר. חוזר מחו"ל ישהה במתקן בידוד מטעם המדינה למשך עשרה ימים ואת שאר ארבעת הימים ישהה בבידוד בית. לפי התקנות שיאושרו בממשלה - אם חוזר מחו"ל או אדם אחר שהורו לו לעבור לבידוד במתקן מטעם המדינה יסרב, תהיה סמכות למשטרה להכניס אותו למתקן כזה בכפייה.

בתוך כך, שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות הנגיף בעיר, לפיו אוכלוסיית הקשישים (גיל 80 ומעלה) בעיר תועבר לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף. מדובר על 4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר.

פינוי נער חרדי מבית כנסת
פינוי נער חרדי מבית כנסת | צילום: רויטרס