בהלת הקורונה: נתניהו נפגש עם אלוף בצה"ל שנדרש להיכנס לבידוד

ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליוה, נדרש להיכנס לבידוד בית לאחר ששב מאיטליה. רה"מ השתתף עם הקצין בדיון מבצעי לאחר שובו. לפי משרד הבריאות – נתניהו לא חייב בבידוד • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:25

פרסום ראשון: נגיף הקורונה: אלוף אהרן חליוה, ראש אגף כוח אדם במטכ"ל, שנאלץ להיכנס לבידוד לאחר חזרתו מאיטליה, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מטה שהתקיימה לפני כעשרה ימים. חליוה הגיע לישיבה שהתקיימה בטרם נתן משרד הבריאות את ההוראה לשבים מרומא להיכנס לבידד ביתי, והשניים לא לחצו ידיים. על פי הוראות משרד הבריאות, אדם שבא במגע עם אדם ששוהה בבידוד - לא נמצא בסיכון ולא יצטרך להיכנס בעצמו לבידוד, ועל כן הגבלות המשרד לא חלות על נתניהו.

בתוך כך, רוני ברגיל, תושב מגדל העמק שאושפז בסוף השבוע לאחר שאובחן כנשא של וירוס הקורונה, שוחרר הערב (שלישי) מבית החולים - לאחר שנמצא כי אינו נושא את הנגיף. ברגיל אושפז בבידוד לאחר שחזר מאיטליה והבדיקות לאיתור הנגיף לא היו חד משמעיות. לאחר שביצע בדיקות מתקדמות, נקבע כי אינו נושא את הנגיף. בעקבות זאת, עומד מספר הנדבקים בארץ על 12 בני אדם.

עוד בחדשות 13:

תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

מסכות, עיכובים – ועצבים: מבודדי הקורונה יצאו לקלפיות

משרד הבריאות: שני ישראלים נוספים שחזרו מאיטליה נדבקו בקורונה

בנימין נתניהו במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה
בנימין נתניהו בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: לע''מ

בימים אלו נשלמות ההכנות להקמת מחלקה ייעודית מבודדת בבית החולים רמב"ם. המחלקה, שתתפוס קומה נפרדת בבית החולים, מתוכננת לקליטת 30 מטופלים כולל שני חדרים שיאפשרו קליטת ילדים וחדר אחד שמתוכנן למצב של טיפול בחולים מונשמים.

אהרון חליוה ובנימין נתניהו
אהרון חליוה ובנימין נתניהו | צילום: דובר צה''ל, רויטרס

צוות קורונה ייעודי מטעם ההנהלה למד את ההתנהלות בבית החולים תל השומר שם, פועל מזה כמה שבועות מרכז לקליטה וטיפול ולמדו את נהלי הקליטה, הבידוד, הטיפול רפואי והלוגיסטיקה המיוחדים. המחלקה תאויש על ידי 30 אחים ואחיות שכולם התנדבו למשימה, ורופאים ממגוון מחלקות. הצוות יהיה ייעודי וייחודי למחלקה זו ולא יעבור בין המחלקות.

הכנות לקליטת חולי קורונה בבי''הח רמב''ם
הכנות לקליטת חולי קורונה בבי''הח רמב''ם | צילום: הקרייה הרפואית רמב''ם

אמש הודיע משרד הבריאות שהתגלו שני ישראלים נוספים ששבו מאיטליה בשבוע שעבר ונדבקו בקורונה. אחד הנשאים מתגורר ברמת גן וחזר מאיטליה ביום שלישי האחרון, והנשא השני גר באשדוד ושב לארץ יום אחריו. החולים נמצאים בבידוד. פרטים מלאים על החקירה האפדימיולוגית שמתנהלת עם מספרי טיסות ומיקומים מדוייקים יפורסמו בקרוב.

החולה שמתגורר באשדוד בעל סימפוטומים קלים וצפוי לעבור לבידוד באשפוז. הוא נסע לאיטליה בטיסת ישראייר מספר 6H355 בתאריך 19.2 שנחתה בוורנה, וחזר לארץ בטיסת ישראייר מספר 6H356 בשבוע שעבר. נוסעי אותן טיסות מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות.