חשש: המוטציה מתפשטת בארץ - מעבדות מיוחדות יוקמו לזיהויה

לאחר שמקרה חמישי של מוטציית הקורונה זוהה בישראל, במשרד הבריאות מעריכים כי עשרות דגימות יימצאו חיוביות להתפתחות הווירוס • אדלשטיין פנה לרבנים הראשיים כדי לקבל היתר לחסן בשבת - וסורב

זמן צפייה: 01:56

במשרד הבריאות חוששים כי עשרות בדיקות קורונה חשודות יימצאו חיוביות למוטציית הנגיף - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. זאת, לאחר שמקרה הדבקה חמישי של המוטציה זוהה בישראל באישה שחזרה מבריטניה.

בעקבות החשש מהתפשטות המוטציה, משרד הבריאות יהפוך את המעבדה המרכזית לנגיפים למעבדה לאומית לריצוף דגימות חשודות להתפתחות הנגיף. לצורך כך, הוזמן מכשור מיוחד ממדינות אחרות בעלות של כ-10 מיליון שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הביקורת: כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב וגני הילדים ילמדו כרגיל

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

שיפור קל במצבו של ביטן: מתקשר עם סביבתו – עדיין מחובר לאקמו

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, גורמים בקופת חולים כללית מסרו כי משבוע הבא ייערכו חיסונים 24 שעות ביממה בימי חול. האפשרות לחסן בסוף השבוע עדיין נבחנת. מנגד בקופת חולים מכבי לא יחסנו 24 שעות. בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לרבנים הראשיים, כדי לקבל היתר לחסן בשבת - אך סורב - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

מטעמו של הרב הראשי לישראל דוד לאו נמסר כי "הרב רואה חשיבות רבה במתן החיסונים לכלל הציבור ואף התחסן בפומבי בכדי לעודד את הציבור להתחסן. הרב הראשי סבור כי ככל שיתקיימו חיסונים במשך כל שעות היום והלילה במהלך השבוע, מה שמעיד בפועל על דחיפות ובהילות לחסן מהר ככל הניתן, יהיה אפשר לשקול להתיר חיסונים גם בשבתות. בשלב זה כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה, אלא בשעות קבלת קהל ולכן בשלב זה אין היתר לחלל שבת".

בתוך כך, גורמים במשטרה מסרו לחדשות 13 כי "מבינים שהציבור עייף ויהיה לו קשה גם בסגר הזה, אך תהיה אכיפה מוגבר שתתמקד בעיקר בהתקהלויות". מעבר לכך, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן החליטו להפעיל פיקוח מוגבר על ישראלים שנכנסו לבידוד, לאחר שנדבקו במוטציית הקורונה. כדי לעשות זאת יהיו סיורים מוגברים של 24 שעות מסביב לבתים ובדיקה של כל שעה לראות שאותם מבודדים אכן לא יצאו.

מוקדם יותר היום העריך שר הבריאות בריאיון לאודי סגל ודפנה ליאל בגל"צ כי "בעוד פחות מחודש, כשבוע-שבועיים, ייפתחו החיסונים גם לאוכלוסייה הצעירה". אדלשטיין דיבר גם על העלייה בתחלואה, וסיפר: "מכל סקטור אני שומע 'אצלנו אין הדבקות', ואני כבר חודשים מנסה להבין - אם אין הדבקות בשום מקום, מאיפה הן מגיעות?".

השר התייחס לביקורת על כך שבשל העומס, לרבים מאלו שביקשו להתחסן נקבע תור לחודשים פברואר-מארס, והבהיר כי "התורים לאוכלוסיות בסיכון שנקבעו לעוד חודש-חודש וחצי יוקדמו. לא תהיה המתנה כזאת".