משרד הבריאות: חובת עטיית המסכות בשטח פתוח תבוטל מיום ראשון

בעקבות הירידה בתחלואה, ולאחר המלצת אנשי המקצוע, אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו לחתום על צו שיאפשר את הסרת המסכות המגנות מפני קורונה כבר בשבוע הבא. בשטח סגור עדיין יש לעטות מסכה

זמן צפייה: 02:14

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי מיום ראשון תבוטל חובת עטיית המסכות בשטח פתוח. זאת, בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה, שיעור ההתחסנות הגבוה והמלצת אנשי המקצוע במשרד. יש לציין כי בשטח סגור עדיין תחול חובת עטיית מסכה. הצו הסופי ייחתם ע"י מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, במהלך סוף השבוע.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם. רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח, אך אני מבקש מכם עדיין להיות מצוידים במסכה לצורך כניסה למבנים סגורים. יחד נשמור על תחלואה נמוכה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש חוג במכללה בדרום נעצר בחשד לעבירות מין בבתו

הפחד מהאזעקות, החשש לילדים – והאבדות בנפש: 20 שנות קסאמים

ברכת הנשיא ליום העצמאות: "כולנו נועדנו לחיות יחד בבית הזה"

מנכ''ל פייזר אלברט בורלה
מנכ''ל פייזר אלברט בורלה | צילום: צילום מסך

המשרד צפוי לא להגביל את כמות העולים לקבר רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר. עם זאת, יהיו הגבלות בתוך המתחם שיחייבו עטיית מסכות ואיסור על התקהלות. לגבי יתר הציבור, בתי ספר ותנועות נוער, ההנחיה תהיה עד 100 איש בשטח פתוח.

בתוך כך, מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר הערב כי מנת חיסון שלישית נגד קורונה תינתן ככל הנראה שנה לאחר מנת החיסון השנייה, זאת כדי להיות מחוסנים באופן מלא מפני הנגיף. בורלא הוסיף כי ככל הנראה אנשים יצטרכו להתחסן נגד הנגיף בכל שנה.