פרופ' אש: "חנויות הרחוב והקניונים ייסגרו - לא יהיה מנוס"

ממונה הקורונה אמר שישראל תחצה את הממוצע היומי של 2,500 נדבקים בימים הקרובים - התנאי להפעלת "הריסון המהודק", שכחלק ממנו ענפי המסחר ייסגרו. "זה לא קל, אבל רואים את האופק"

זמן צפייה: 06:39

ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, התייחס הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 לעלייה בהיקף התחלואה בקורונה וציין כי ישראל מתקדמת לעבר ממוצע של 2,500 נדבקים ביום - התנאי שנקבע להפעלת הגבלות של "ריסון מהודק".

לדבריו, מטרת הריסון המהודק היא למנוע סגר יותר קשה. "נעצור את הפעילות המסחרית, לעומת זאת לא נפגע במערכת החינוך ולא נפעיל את המגבלות של אלף המטרים ונאפשר תנועה חופשית. חנויות הרחוב ייסגרו, אנחנו רוצים להפחית את הפעילות במרחב הציבורי, לכן גם הקניונים ייסגרו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

32% מהמתים מבתי אבות, רוב הנפטרים מי-ם: נתוני התמותה מקורונה

זינוק בתחלואה בחברה החרדית: אחד מכל 9 נבדקים – חיובי לקורונה

פרסום ראשון: קבוצות סיכון וקשישים יתחילו להתחסן ביום שני

נחמן אש | צילום: חדשות 13

"זה לא פשוט, וזה ולא קל, אבל רואים את האופק בדמותם של החיסונים ואני מקווה שזה גל המגבלות האחרון שאנחנו חווים", אמר פרופסור אש. "החיסונים יתחילו להשפיע באזור חודש מארס או אפריל ונוכל לפתוח את ענפי המשק בצורה יותר הדרגתית - אני מבין את החששות של הציבור. חיסונים זה תמיד נושא רגיש, בייחוד שמדובר במחלה חדשה, אבל אני בטוח בחיסונים באיכות, בתועלת וביעילות שלהם".

מוקדם יותר משרד הבריאות חשף לבקשת חדשות 13 את פילוח נתוני התמונה ממחלת הקורונה. על פי הנתונים, 32% מהמתים, שהם 983 מתוך 3,305 מקרי המוות באוכלוסיה הכללית - הם דיירי בתי אבות, וכ-80% ממקרי המוות בקבוצת האוכלוסיה שמעל גיל 70. 1% בלבד מהמתים בני 39-0 ו-1% נוסף בני 49-40, וכ-18% בני 69-50. עוד עולה מהנתונים כי מספר מקרי המוות בירושלים הוא הגבוה ביותר, שם מתו מסיבוכי המחלה 363 בני אדם. לאחר מכן תל אביב עם 179 מתים ואז בני ברק עם 176.