גורמים במשרד הבריאות: לא נאפשר חיסון שלישי - ללא קבלת נתונים

לאחר שפייזר המליצה על נתינת מנת חיסון נוספת, בישראל דורשים לראות ממצאים מדעיים מבוססים שמוכיחים זאת. במקביל, נערכים להגדלת הכמויות למקרה שיוחלט על מתן מנה שלישית לאוכלוסיות בסיכון

זמן צפייה: 00:21

גורמים במשרד הבריאות מסרו הערב (שישי) לחדשות 13 כי לא יאפשרו מתן חיסון שלישי נגד קורונה אם לא יקבלו נתונים מדעיים מבוססים שמוכיחים כי יש צורך בכך. זאת, לאחר שענקית התרופות פייזר המליצה מוקדם יותר היום על קבלת מנת חיסון שלישית כחצי שנה לאחר השנייה. במקביל, במשרד נערכים להגדלת כמות מנות החיסון למקרה שיוחלט על מתן מנה שלישית לאוכלוסיות בסיכון.

יש לציין כי פייזר טוענת כי מנת החיסון השלישית דרושה על מנת לקבל את ההגנה הנדרשת מול הנגיף. בחודש הבא, תבקש החברה מה-FDA אישור חירום למתן חיסון נוסף. ההודעה של פייזר באה ברקע הנתונים שפרסם משרד הבריאות, לפיהם התפשטות זן הדלתא הובילה לירידה ביעילות החיסונים ל-64%. "הנתונים מישראל מראים ירידה ביעילות אחרי שישה חודשים", הסבירו בחברת התרופות, "זריקה נוספת תגן מפני זן הדלתא". לפי החברה, החיסון השלישי עשוי להכפיל פי חמישה עד עשרה את שיעור הנוגדנים בגוף.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 450 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-845,123 בני אדם. כעת בארץ, 3,691 מאומתים פעילים, בהם 39 במצב קשה, מתוכם 16 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-6,434.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 71,261 בדיקות - 0.7% מהן יצאו חיוביות. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.1 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.