שיא חדש מפרוץ המגפה: כ-11 אלף נדבקים אובחנו אתמול בקורונה

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מתוכן 7.5% היו חיוביות, מניין החולים הפעילים עלה ל-83 אלף. מספר החולים במצב קשה ירד ל-719, ומקדם ההדבקה ירד ל-1.09

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי נשבר שיא שלילי נוסף מאז פרוץ מגפת הקורונה, כאשר כ-11 אלף נדבקים חדשים בנגיף אובחנו אתמול, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 7.5% היו חיוביות. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 83,542. עם זאת, נרשמה ירידה במספר החולים במצב קשה שעומד כעת על 719 ומתוכם 172 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 7,043. מקדם ההדבקה ירד ל-1.09.

אמש אישר הקבינט את מתווה התו הירוק המורחב, שיחול על עובדי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מסעדות, בריכות וחדרי כושר - שיחויבו להציג אישור חיסון או בדיקת קורונה שלילית. בנוסף, תיבחן החלת מתווה התו הירוק על ענפים נוספים במשק.

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי | צילום: רויטרס

שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה, והקבינט אישר כי תלמידי כיתות ח' עד יב' בערים אדומות ילמדו באופן מקוון במידה ופחות מ-70% מהתלמידים קיבלו את מנת החיסון הראשונה. במהלך החודש הראשון ללימודים יעודדו את תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון להתחסן בבתי הספר, כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית. החל מ-30 בספטמבר היקף ההתחסנות למדד זה ייבחן ביחס לשתי מנות חיסון.

יש לציין כי בעקבות דרישת הנהגת ההורים הארצית, מסתמן שברשויות אדומות תלמידי כיתות ח-י"ב יוכלו ללמוד בשטחים פתוחים ולא רק מרחוק, בכיתות הלא מחוסנות. בנוסף, הורים לא יוגבלו ל-10 דקות עם הילדים בגן ובכיתות הנמוכות ויוכלו לשהות איתם בלי הגבלה בחצר הגן או בית הספר.

המתווה שהקבינט אישר לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי כולל מגבלת משתתפים של עד 8,000 מתפללים, כאשר הם יחולקו ל-18 קפסולות ברחבי הכותל. כמו כן, תחול החובה לעטות מסכה, ויינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות. בנוסף, יבוצעו פעולות הסברה וההמלצה תהיה להגעת מחוסנים ומחלימים בלבד. משטרת ישראל תנתב את ההמון בכניסות לעיר העתיקה.