הממשלה אישרה: סגר כללי במהלך החג השני של פסח והמימונה

החל מהיום בשעה 17:00 ועד ליום חמישי בשעה 5:00, תיאסר היציאה מעיר המגורים. המאפיות יחזרו לפעול רק ביום חמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים

זמן צפייה: 03:45

מגפת הקורונה: הממשלה אישרה הלילה (שלישי) תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג פסח שני וחגיגות המימונה, זאת על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. הממשלה החליטה גם על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה והרחבת הסכם היציאה לחופשה שחל על המגזר הציבורי.

על פי התקנות, החל מהיום בשעה 17:00 אחר הצהריים ועד ליום חמישי בשעה 5:00 בבוקר, תיאסר היציאה מעיר המגורים. כמו כן, מיום רביעי בשעה 16:00 ועד יום חמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר אסור יהיה לפתוח מאפיות או מקומות אחרים לממכר מזון חוץ מסופרמרקטים או מכולות - שגם בהם אסור יהיה להפעיל את המאפיה. התחבורה הציבורית, שהופסקה כבר מהלילה, תשוב לפעילות רק ביום חמישי ב-5:30 בבוקר.

במהלך הישיבה ולאחר שהוסכם כי המאפיות ייפתחו לפנות בוקר, השרים גלעד ארדן ודוד אמסלם פעלו לכך שכבר במוצאי החג מותר יהיה להזמין מזון - והצליחו. לאחיו של השר אמסלם יש פיצריה בירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המנדט של גנץ הוארך ביומיים – ייפגש עם נתניהו הבוקר פעם נוספת

סוף עידן הלואו קוסט? כך תשפיע הקורונה על הטיסות המוזלות

מספר המתים מקורונה עלה ל-115; 11,586 חולים – בהם 132 מונשמים

טיוטת תקנות החירום לחג השני של פסח ולמימונה

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

תושבי ירושלים - שמחולקת לרובעים, יקיימו את התקנות בהתאם למגבלות התנועה הקיימות בחלקים מסויימים של העיר. ההגבלות הללו לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

כאמור, הממשלה האריכה את תוקפן של תקנות שעת חירום עד ל-19 באפריל בשעה 6:00. על פי התקנות, במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מעשרה עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. המעסיק רשאי להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים - כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

מטעם משרד הבריאות נמסר כי הם "שבים וקוראים לציבור להקפיד על ההוראות ולהישאר בבית בתקופת החג. על אף הסימנים המעודדים לכאורה, תחלואת הקורונה עדיין בישראל והיא יכולה לשוב ולפרוץ. אנו מתמודדים עדיין עם התחלואה שנוצרה סביב אירועי חג הפורים וצריכים להבטיח כי לא יווצר גל תחלואה בעקבות ימי החג הקרובים", לשון ההודעה.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה