החמרה נוספת במצבו של נהג האוטובוס שנדבק בקורונה

מהמרכז הרפואי פוריה בטבריה נמסר כי מצבו של החולה בן ה-38 ממזרח ירושלים, שהסיע קבוצת צליינים מיוון שחלקם נדבקו בקורונה, מוגדר קשה עם חום גבוה כשהוא מורדם ומונשם

זמן צפייה: 02:13

הקורונה בישראל: מהמרכז הרפואי פוריה בטבריה נמסר הבוקר (ראשון) כי חלה החמרה במצבו של נהג האוטובוס ממזרח ירושלים שנדבק במחלה. בן ה-38, שאושפז לאחר שהסיע קבוצת צליינים מיוון, שחלקם נדבקו בווירוס, מורדם ומונשם עם חום גבוה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אמש כי ארבעה ישראלים נוספים אובחנו בקורונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בארץ ל-25. במהלך סוף השבוע אותרו שמונה בני אדם שלקו בנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איטליה נאבקת בקורונה: 16 מיליון אזרחי הצפון נכנסים להסגר

ארה"ב: אדם שנכח בכנס עם טראמפ ופנס נדבק בנגיף הקורונה

הנגיף מתפשט: בתוך שעות – ארבעה חולים בקורונה אובחנו בישראל

המרכז הרפואי פוריה בטבריה (אילוסטרציה)
המרכז הרפואי פוריה בטבריה (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס אמש בריאיון ל"מהדורת השבת" להשפעות הנגיף על מערכת החינוך. "בשעה זו יש 3,495 תלמידים בבידוד, ו-200 אנשי חינוך", פירט. "כל המהלך נעשה על ידי משרד הבריאות, ובכל שעה מנתחים את תמונת המצב ומתקבלות החלטות. כרגע מערכת החינוך פועלת עם הבידוד של אותם ילדים - מאפשרים להם לקבל את החומר בצורה מקוונת, על ידי ספרים דיגיטלים וסקייפ, כדי שלא יצברו פערים".

עוד הוסיף: "במקביל אנו נערכים אם וכאשר נידרש למצב שבו מערכת החינוך לא תוכל לקיים את שגרתה. נצטרך להפעיל את כל המערך דרך אולפנים. עניין הבגרויות ידרוש היערכות נפרדת. אנו נערכים גם למצב שבו תהיה חלופה או דחייה למבחנים".

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, אתמול השתתפו כאלף בני אדם בכנס החירום של עולם התרבות והאירועים - בהם מפיקים, ספקים, בעלי אולמות, אמרגנים וגורמים נוספים, להשקת מטה המאבק לסכנת הקריסה של עולם האירועים בעקבות מגיפת הקורונה. "אנו מבינים את החשש מפני המחלה ומתחייבים לעמוד בכל המגבלות שהציב משרד הבריאות, אבל בימים האחרונים התבטלה כמות אירועים שמתבטאת בהפסדים כלכליים של מיליונים ומסכנת את פרנסתם של כל עובד בתעשייה ממלצרים וטבחים ועד בעלי אולמות ומפיקים. זוהי קריאת התעוררות לממשלת ישראל, אל תתנו לנו לקרוס", נמסר מטעם מטה המאבק.