הנתון הגבוה מזה חודשיים: 125 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

משרד הבריאות עדכן כי מספר המאומתים ביממה האחרונה הוא הגבוה ביותר מאז חודש אפריל, ומתוכם 78 תלמידים. הורוביץ: נבחן חובת עטיית מסכות בבתי הספר. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.3%

זמן צפייה: 07:34

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 125 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז 20 באפריל. מתוך הנדבקים 78 הם תלמידים. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במענה לשאלת חדשות 13 כי תיבחן חובת עטיית המסכות בבתי הספר. כמו כן, בצל החשש מכניסת מוטציות חדשות של הנגיף, ראש הממשלה נפתלי בנט יערוך דיון עם שר הבריאות ושרת התחבורה בנתב"ג.

התפרצויות הנגיף נרשמו בבית ספר יסודי ברמת השרון, שם אובחנו שלושה ילדים, כאשר אחד התלמידים נדבק מאמו שמלמדת בבית הספר. ארבעה מאומתים נמצאו בשתי חטיבות ביניים בכפר סבא, ארבעה נוספים בכוכב יאיר, ועוד ארבעה בשני מוסדות בהרצליה.

עוד עדכן המשרד כי אתמול בוצעו כ-50 אלף בדיקות, מתוכן 0.3% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 434, מתוכם 25 במצב קשה ובהם 18 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,428. מעבר לכך, אגף המודיעין המליץ לשקול את החזרת חובת עטיית המסכות.

חיסון נגד קורונה לבני נוער
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13

אתמול המליץ מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי המליץ לחסן ילדים בני 15-12 באופן גורף, מלבד אלו שהחלימו מהנגיף. יש לציין כי קופות החולים ישלחו הודעות להורים להביא את ילדיהם להתחסן. מטעם המשרד נמסר כי "לאחר שבארצות הברית חוסנו עד כה 2.5 מיליון נערים ונערות ללא תופעות לוואי מיוחדות, נצבר ניסיון משמעותי ביחס לחיסון בני נוער בגילאי 15-12, על מנת להמשיך ולהרחיב את החיסון.

לפני כן עדכן משרד החינוך כי מספר המאומתים במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה עלה ל-80, מתוכם 79 ילדים ומורה מחוסן אחד. במקביל, גם במודיעין-מכבים-רעות חלה עלייה במספר המאומתים, כאשר עד כה זוהו 31 תלמידים כחולים. בד בבד, בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה חלה התפרצות של הנגיף - בעוד ש-11 תלמידים אובחנו כמאומתים. כעת, המשטרה תפתח בחקירה פלילית נגד שתי המשפחות שהפרו בידוד וגרמו להתפרצות בבנימינה ובמודיעין.

כזכור, לאחר חקירת מקרה ההתפרצות במודיעין, עלה כי ילדה שחזרה עם הוריה מחו"ל הפרה בידוד בכך שחזרה מיד לבית הספר. כתוצאה מכך, היא הדביקה 12 ילדים, בעוד שלפחות במחצית מהם קיים חשד כי נדבקו בוריאנט ההודי. לפני יומיים, משרד הבריאות הודיע כי קיים חשד ראשוני שהתפרצות הקורונה שהתרחשה בבתי הספר בנימינה - מקורה בנגיף מהזן ההודי. מקור ההתפרצות נמצא בבדיקה, אולם נבדק קשר למשפחה ביישוב שחזרה לאחרונה מחו"ל וייבאה את הווריאנט האסייתי. רובם המכריע של הנדבקים הם מכיתות ז'- ח'.