פרסום ראשון: משרד הבריאות יחדש את חובת עטיית המסכות בנתב"ג

בעקבות העלייה במספר הנוסעים, משרד הבריאות צפוי לשנות את הצו ולדרוש עטיית מסכות גם בשדה התעופה • מנכ"ל המשרד: ממליצים לחסן באופן גורף ילדים בני 15-12, למעט מחלימים

זמן צפייה: 06:47

משרד הבריאות צפוי לחדש את חובת עטיית המסכות בנתב"ג - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. זאת, ברקע העלייה במספר הנוסעים בשדה התעופה והתורים הרבים לעריכת בדיקות הקורונה, שבהם גדל הסיכוי להדבקה.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי המליץ לחסן ילדים בני 15-12 באופן גורף, מלבד אלו שהחלימו מהנגיף. יש לציין כי קופות החולים ישלחו הודעות להורים להביא את ילדיהם להתחסן. מטעם המשרד נמסר כי "לאחר שבארצות הברית חוסנו עד כה 2.5 מיליון נערים ונערות ללא תופעות לוואי מיוחדות, נצבר ניסיון משמעותי ביחס לחיסון בני נוער בגילאי 15-12, על מנת להמשיך ולהרחיב את החיסון.

נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

עוד עדכן המשרד כי מחצות אובחנו 88 נדבקים חדשים בנגיף, המספר הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. זאת, לאחר שבוצעו כ-35 אלף בדיקות, מהן 0.1% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 387, בתוכם 24 במצב קשה ובהם 18 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,427.

מוקדם יותר היום אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי "בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה וקנסות גבוהים בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות". על נושא הבדיקות לנוחתים הוסיף: "אנחנו מרחיבים את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית. התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך". כרגע, המדינות האסורות על פי משרד הבריאות הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

לפני כן עדכן משרד החינוך כי מספר המאומתים במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה עלה ל-80, מתוכם 79 ילדים ומורה מחוסן אחד. במקביל, גם במודיעין-מכבים-רעות חלה עלייה במספר המאומתים, כאשר עד כה זוהו 31 תלמידים כחולים. בד בבד, בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה חלה התפרצות של הנגיף - בעוד ש-11 תלמידים אובחנו כמאומתים. כעת, המשטרה תפתח בחקירה פלילית נגד שתי המשפחות שהפרו בידוד וגרמו להתפרצות בבנימינה ובמודיעין.