בעקבות חולה קורונה בבית שאן - מחוסנים ומחלימים נדרשו לבידוד

משרד הבריאות הנחה באופן חריג בעלי תו ירוק שהיו באולם קימרון להיכנס לבידוד, בשל חשיפה למאומת שחזר מחו"ל • עקב ההתפרצות במודיעין ובנימינה: התחדשה חובת עטיית המסכה בבתי הספר ביישובים

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הנחה הבוקר (ראשון) באופן חריג מחוסנים ומחלימים להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לנדבק קורונה, שחזר לאחרונה מחו"ל, במופע באולם קימרון בבית שאן בתאריך 17 ביוני בין השעות 21:00-19:30. המשרד קרא לאלו שנחשפו להיבדק לנגיף, והדגיש כי זמן הבידוד הוא 14 ימים או עשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות - הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי.

בתוך כך, בעקבות התפרצויות של הנגיף במודיעין ובנימינה התחדשה חובת עטיית המסכות בבתי הספר ביישובים - בשטחים פתוחים או סגורים. כמו כן, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ יכנסו דיון עם גורמי המקצוע כדי לקבל תמונת מצב עדכנית על התפשטות הנגיף בקרב ילדים.

בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ההתפרצויות נבעו מחוסר הקפדה על בידוד של אלה ששבו מחו"ל. לפי הערכת גורמי המקצוע, וזה עוד לא ודאי, מדובר בוריאנט ההודי. תתקיים הערכת מצב עם השרים הרלוונטיים, גורמי המקצוע והמל"ל גם בנוגע לווריאנט ההודי, גם בנוגע לסדרי הכניסה והיציאה מהארץ, ואנחנו נעדכן את הציבור. אני רוצה להבהיר - האסטרטגיה הלאומית לא צריכה להישען רק על החיסונים".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

זאת, לאחר שאמש משרד הבריאות הודיע כי קיים חשד מקור ההתפרצות הוא במוטציה ההודית. כעת, אולם נבדק קשר למשפחה ביישוב שחזרה לאחרונה מחו"ל וייבאה את הווריאנט האסייתי. עד כה אובחנו בבנימינה 45 ילדים שנדבקו בנגיף - רובם המכריע מכיתות ז'- ח'.

ההתפרצות התגלתה לאחר שחולה ראשון התגלה בבית ספר כרמים. לאחר הגילוי, נבדקו עוד תלמידים ונמצאו תשעה מאומתים נוספים, כשרק אחד מהם היה א-סיפטומטי. בעקבות כך, הבדיקות הורחבו והתגלו 35 מאומתים נוספים, גם מבית הספר כרמים וגם מבית הספר אמירים המקביל.

מעבר לכך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 46 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-16 אלף בדיקות, מתוכן 0.3% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 290 בני אדם, מתוכם 23 במצב קשה, ובהם 17 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,427.