ממנצחת הגל הראשון למדינה אדומה: כך הידרדרה ישראל במאבק בנגיף

ממדינה ש"מנהיגי העולם מתקשרים ללמוד ממנה", ישראל הפכה למוקד תחלואה משמעותי בהשוואה עולמית. זאת לאחר הנחיות מבולבלות, אינטרסים פוליטיים, חוסר דוגמה אישית – ופגיעה עמוקה באמון הציבור

זמן צפייה: 05:07

כל כך הרבה דברים אנחנו לא יודעים על מגפת הקורונה, אבל דבר אחד בטוח - מה שנעשה בישראל בחצי השנה האחרונה זה מודל והשראה לאיך לרסק את אמון הציבור בהחלטות מנהיגיו: חוסר דוגמה אישית שצועק למרחוק, ערבוב אינסופי של אינטרסים פוליטיים - חוסמים באיחור את הכניסה מארצות הברית, מאפשרים כניסת חסידים, חותרים תחת הסמכות של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו שזה עתה מונה לגבי הנסיעה לאומן, קרובים לצלחת שמקבלים אישור לפטור מבידוד כשהם עוקפים את הנוהל.

תוסיפו לזה את הזגזוג האינסופי בהנחיות ואת המנטליות המוציאה מהדעת שהחלטות נדחות עד אחרי הרגע האחרון. ב-21.4, ארבעה חודשים וחצי אחורה בסך הכול, שני שליש מהציבור היו מרוצים מהדרך בה נתניהו מנהל את משבר הקורונה כולל מחצית ממצביעי כחול לבן. ארבעה חודשים מאוחר יותר זה התרסק ל-41% בלבד, כש-50% מהציבור חושבים שהשיקול המרכזי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטותיו הוא מצבו המשפטי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההורים נדבקו בקורונה – אך שלחו את ילדיהם לבתי הספר

גמזו לאחר החלטת קבינט הקורונה: "התפרצות מטרידה במגזר החרדי"

קבינט הקורונה הכריע: מיום שני – סגר על ערים אדומות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

את ההשפעה של התרסקות אמון הציבור אנחנו חווים כבר מאז שהחל הגל השני - במילה אחת, מרד: אומנים מופיעים בלי היתר, מסעדנים מודיעים שלא יצייתו להנחיות עד שהם מקפלים את הממשלה. השבוע זה הגיע לשיא לא ייאמן - עיר אדומה, שהקבינט הכריז שהלימודים בה לא יתקיימו, פשוט צפצפה. הצגת התיאטרון השחוקה והמשעממת שנקראת "קבינט הקורונה יתכנס" ממשיכה לעלות בערבים. עושה רושם לפעמים שגם הממשלה מחכה שאו שהקורונה תמות, או שתהיה כל כך קשה שאנשים מרצונם יישארו בבית.

דוח חדש מציג: ישראל במקום הראשון בממוצע הנדבקים היומי ביחס למיליון נפש

על פי דוח שפרסמה היום (חמישי) אוניברסיטת ג'ון הופקינס בוושינגטון, שבדק את ממוצע הנדבקים החדשים היומי בשבוע האחרון, ישראל כבשה את המקום הראשון בטבלת המדינות בממוצע של 199.3 נדבקים חדשים ביחס למיליון נפש בכל אחד מהימים בשבוע האחרון, ועם שיא יומי חדש של נדבקים - יותר מ-3,000. על פי הדוח ישנה עלייה של כמעט 500% מהשבוע הכי קשה שחווינו במהלך הגל הראשון בין החודשים מארס לאפריל - אז היה מספר הנדבקים למיליון נפש רק 40.8.

מיד אחרינו בצמרת הטבלה: ברזיל, ספרד וארצות הברית - שם מספר הנדבקים הממוצע למיליון נפש הוא 129.2. באיטליה שחוותה את הגל הראשון בעוצמה רבה והייתה בצמרת הנדבקים היומית - נוקטים עכשיו כל מיני צעדי מנע כדי לעצור את תחילתו של הגל השני. עכשיו מספר מקרי ההידבקות החדשים הממוצע שם למיליון איש הוא 21.3. את הרשימה סוגרת דווקא סין, ארץ התפרצות הנגיף, כשהממוצע בה הוא - אפס.