מגמת העלייה נמשכת: 258 חולי קורונה אובחנו בארץ ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הפעילים זינק ל-3,744. מספר המונשמים עלה ל-29. אתמול התבצעו 14,371 בדיקות • פרופ' סדצקי בכנסת: "אנחנו בתחילתו של גל שני"

זמן צפייה: 04:02

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי מניין החולים בקורונה עלה ל-19,495 - זינוק של 258 מאובחנים נוספים ביממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עלה ל-3,744, כאשר 29 מתוכם מונשמים - עלייה של ארבעה מונשמים ביממה.

סך הכול, מאושפזים בבתיה"ח 132 חולי קורונה, בהם 39 במצב קשה ו-41 בינוני. 3,612 נדבקים נמצאים בבתי מלון ייעודיים. כ-15,500 ישראלים החלימו עד כה מהנגיף. עוד עדכן משרד הבריאות כי אתמול בוצעו 14,371 בדיקות, הרבה יותר משלשום, אז בוצעו פחות מ-9,000.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה: נמצאה תרופה שמורידה משמעותית שיעור התמותה מקורונה

ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה" לאספקת חיסון לקורונה

המבקר: אבחן השימוש באמצעי האיכון של השב"כ לאיתור חולי קורונה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בד בבד, משרד החינוך עדכן הערב כי 627 תלמידים ומורים חולים כעת בקורונה. בשל כך, נסגרו 168 בתי ספר וגנים וכמעט 22 אלף ילדים, נערים ועובדי הוראה - נמצאים בבידוד. בתוך כך, בית החולים רמב"ם הודיע הערב כי תושבת הגליל שנותחה אתמול במקום לאחר שחייה היו בסכנה התגלתה כחולת קורונה וכי בעקבות כך 26 אנשי צוות נכנסו לבידוד.

בהמשך לשאלותיכם: אישה תושבת אחד הכפרים בגליל, שסבלה ממצב רפואי מסכן חיים הגיעה אתמול לרמבם באמבולנס,. בבדיקת הדמיה במיון התברר שהיא חייבת להכנס לניתוח מיידי כדי להציל את חייה. היא הובהלה לניתוח מיידי שנמשך מספר שעות ובמהלכו המנתחים הצליחו להתגבר על מצב החירום הרפואי וחייה ניצלו. לאחר מספר שעות יצר רופא מהקהילה קשר עם בית החולים ודיווח שהאשה הייתה חיובית לקורונה (ובדיקה מאוחרת יותר הייתה שלילית) . האשה נבדקה בהית החולים ומצאה כחיובית. היום נעשתה חקירה אפידימיולוגית לבירור חשיפה אפשרית של רופאים, אחיות טכנאים שהיו מעורבים בפעולות המיידיות להצלת חייה. כתוצאה מכך 26 אנשי צוות נשלחו לבידוד. האשה מתאוששת יפה מהניתוח

מוקדם יותר היום, הזהירה בכנסת פרופ' סיגל סדקצי, ראש שירותי בריאות הציבור, כי מתחיל גל שני של הנגיף. "צר לי לבשר, המחלה חוזרת", אמרה סדצקי. "ממצב שבו תקופה לא ארוכה של כשלושה שבועות היינו על פחות מ-20 חולים ליום ובמצב שהיה נראה שהוא הולך ומשתפר, אנחנו חווים עלייה הדרגתית שנראית כמו תחילתו של גל".

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד
ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד | צילום: חדשות 13

היום, ידונו בממשלה אם להטיל סגר על שכונות בדרום תל אביב בעקבות העלייה במניין הנדבקים שם וביפו. ולמרות הנתונים המראים זינוק בנדבקים דווקא בדרום העיר, השרים, ככל הנראה, לא ימהרו להכריז על סגר משום שהנדבקים הם בעיקר עובדים זרים ולא ניתן להטיל סגר סלקטיבי.

בתוך כך, עיריית תל אביב הקימה מרכז שליטה שבו נמצאים נציגים של העירייה, של פיקוד העורף, נציגים מכל קופות החולים וממשרד הבריאות. הצדדים דנים למציאת פתרון שינסה לייעל את עניין הבידוד ולהפחית עד כמה שניתן את התחלואה בשכונות הדרומיות שנחשבות ל"מוקדי התפרצות".