מניין מקרי המוות בישראל עלה ל-44; מספר הנדבקים - 7,851

קשישה בת 88 הלכה לעולמה בביה"ח אסף הרופא, לאחר שנדבקה בנגיף. משרד הבריאות עדכן כי 126 מהחולים במצב קשה, 165 במצב בינוני ו-7,059 במצב קל. 458 מתוך החולים שאובחנו - החלימו ושוחררו

זמן צפייה: 11:51

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי מניין הנדבקים במחלה עלה ל-7,851 בני אדם, מתוכם 126 במצב קשה, 165 נוספים במצב בינוני ו-7,059 במצב קל. בין החולים במצב קשה 108 מונשמים, ועד כה מתוך מספר החולים שאובחנו, 458 החלימו ושוחררו. מניין המתים עומד לפי שעה על 44.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך למחזור ציוד מיגון נגד נגיף הקורונה, כגון מסכות, סרבלים וחלוקים חסיני נוזלים משומשים, כהכנה למחסור חמור בציוד מגן. מדובר בציוד מוזהם, ולכן כעת עושים נעשים ניסיונות כדי לטהר אותו. במכתב ששלח המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, תואר תהליכי השמירה על הציוד שיוגדר כ"חיוני" ומיון כל פריט, שיישמר בקופסא סגורה רק אם לא נקרע או נפגע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הדיירת ה-5 מ"משען" שמתה מקורונה: ניצולת שואה, רופאה במקצועה

"למה אתה חונק אותי?": תיעוד מעצר אלים של אזרח בפארק הירקון

"אויב מסוג אחר": הצצה לחמ"ל הקורונה של היחידות המסווגות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מחר מתכננים בני המשפחות של כמה מהדיירים בבית האבות "משען" בבאר שבע להגיש תלונה במשטרה נגד משרד הבריאות ונגד הנהלת משען, בחשד להזנחה של חסרי ישע. הם טוענים שאם הטיפול היה ראוי לא היו מגיעים לשיעורי תחלואה ותמותה גבוהים במקום.

ממשען נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות כלפינו מכל וכל, ולראייה אנו מקבלים כל העת מסרים של הערכה מצד מרבית המשפחות. לגופו של עניין: הצוות הרפואי של משען מבצע במדויק את הנחיות משרד הבריאות. אנשי המשרד הם שמחליטים מתי ואילו בדיקות לבצע, את מי לבודד, ואת מי להעביר למוסד אחר ואת מי לאשפז".

מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן דרש הערב מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במתן מענה לכלל הדיירים בבתי הדיור המוגן ברחבי ישראל. "אני זועק הערב את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן. "רשת משען מנהלת 9 בתי דיור מוגן ברחבי הארץ בהם חוסים אלפי דיירים. מצב הדיירים בבתי הדיור המוגן הוא דקה לפני בני ברק. יש לעשות הכול על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק".