מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-2,495 בני אדם; 41 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי אובחנו 126 חולים חדשים בנגיף, מתוכם 68 במצב בינוני ו-2,315 במצב קל. עד כה חמישה מתו מסיבוכי הווירוס, 66 החלימו וכ-146 אלף ישראלים שוהים בבידוד

זמן צפייה: 03:21

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי מניין הנדבקים במחלה עלה ל-2,495 בני אדם, מתוכם 41 במצב קשה, 26 בינוני, ו-2,315 במצב קל. עד כה מתו מסיבוכי המחלה חמישה ו-66 החלימו. כמו כן, כ-146 אלף ישראלים שוהים בבידוד.

במקביל, צה"ל הקים מערך היסעים של 260 אוטובוסים ייעודיים לחיילים, בעקבות הצמצום הרחב בתחבורה הציבורית. המערך יפעל החל משעות הבוקר עד הערב בימים ראשון עד חמישי, ויאפשר למשרתים להתנייד לבסיסים ובחזרה מהם בבטחה. על כל אוטובוס יופקד מפקד שיגביל את מספר הנוסעים, ויוודא מענה לשאלון בריאות טרם עליית החיילים. כמו כן, גם הנהגים יצרכו לחתום על הצהרה ייעודית טרם הנסיעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "בלי שינוי במגמת ההידבקות – לא יהיה מנוס מהסגר מלא"

נתניהו וגנץ שוחחו: הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים

אהבה בשחקים: חולצו מאוסטרליה בשל הנגיף – והתארסו במטוס

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אם לא יהיה שינוי במגמת ההידבקות - לא יהיה מנוס מהסגר מלא. במה שהחלטנו עד כה - אין בזה די. בעוד שבועיים אנו יכולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים, שהרבה מהם יהיו בסכנת מוות. זה עניין של יממות ספורות - ואנו עורכים את כל ההכנות לכך, לוגיסטיות ומשפטיות".

בדבריו, ציין ראש הממשלה כי נעשים מאמצים לגילוי המחלה. "הגדלנו את מספר הבדיקות לגילוי הקורונה בצורה דרמטית. היום ביצענו יותר מ-5,000 בדיקות ויחסית - זה כמעט כפליים מגרמניה וקוריאה הדרומית. אנו משקיעים מאמצים כבירים בהצטיידות. בעולם יש תחרות עזה ואף פראית להשיג ציוד רפואי, מכשירי הנשמה, מטושים ועוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על משבר הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב דוחק בנתניהו להחמיר אף יותר את ההגבלות, בהקדם. בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13 כי למרות תקנות החירום החדשות, יש להחמיר עוד את ההגבלות על יציאת אזרחים מהבתים ועל פעילות המשק.