חשיפה: כך ויתרו בישראל על אלפי מכונות הנשמה ובדיקות לקורונה

לאחר שיזמי הייטק הצליחו בעזרת הקשרים שלהם לאפשר לרכוש ציוד רפואי לטיפול בנגיף, משרד הבריאות התמהמה בהחלטת הרכישה שלהן, ומדינות אחרות עשו זאת. "מה שלא מזמינים - כבר לא רלוונטי מחר"

זמן צפייה: 03:54

חשיפה: מדינת ישראל החמיצה בימים האחרונים את האפשרות לרכוש מכונות הנשמה, מסיכות וערכות לבדיקות נגיף הקורונה, לאחר שקבוצה של יזמי הייטק הצליחו בעזרת הקשרים שלהם להשיג את האפשרות לרכוש את הציוד - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. במשרד הבריאות התמהמהו עם התשובה ואת הציוד המבוקש יקבלו מדינות אחרות.

אריק גומונובסקי, אחד ממובילי הקבוצה ויזם בתחום הסייבר, סיפר כי יש מספר מצומצם של מכונות הנשמה בעולם, ומעט חברות שיודעות לייצר ולספק אותן, אך "האמריקנים פשוט רוכשים הכל מהכל". לטענתו, "אנחנו לא במאבק נגד הקורונה - אנחנו במאבק נגד אומות העולם. כולם עטים על מכונות ההנשמה. פנינו לכל מי שרק אפשר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הידרדרות במצב שני חולי קורונה קשים; נאסרה כניסת זרים לישראל

מניין החולים בישראל עלה ל-433; מוסדות החינוך החרדיים ייסגרו

אדלשטיין פיזר המליאה ומנע הקמת ועדות – כחול לבן עותרת לבג"ץ

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

"אנחנו מדברים עם משרד הבריאות, גוף שרגיל לעבוד בצורה מסוימת. הוא נערך לחירום, אבל בחירום אמיתי כמו שאנחנו נמצאים היום צריך להחליף דיסקט", הסביר גומונובסקי. "לא צריך את המכונה הכי מתאימה, צריך לקנות את מה שיש, כי מה שלא מזמינים היום - מחר לא רלוונטי".

עוד סיפר גומונובסקי כי "אתמול היינו עם 2,500 הצעות ביד וכרגע מדברים שצריך לרכוש 4,000, אבל כל יום שעובר זו מכונה שלא נקבל בשנה הקרובה". לדבריו, עלות מכונת הנשמה נע בין 4,000 ל-20 אלף דולר.