סימן השאלה שמאחורי הבידוד: מה עושה הממשלה נגד הקורונה? • טור

משרד הבריאות הורה על בידוד לכל השבים מחו"ל. אולם, בצל ההסתמכות על אחריות האזרחים – הוא לא עונה על שאלות בנוגע להיערכותו ולצעדים אקטיביים שבהם הוא נוקט כדי לעצור את התפשטות הווירוס

זמן צפייה: 03:27

הקורונה – משבר עולמי: ככל שמספר חולי הקורונה בישראל מטפס, גדל גם מספר המבודדים. אולם, נכון לעכשיו, לא ברור מה עושה משרד הבריאות כחלק מהמלחמה בווירוס, מלבד ההסתמכות על בידוד מרצון של האזרחים.

התנהלות הממשלה ממוקדת בנושא הטיסות, וכך בעצם השיח הישראלי כולו. אולם, קיימים נושאים רבים אחרים שחשובים לא פחות, בין היתר מספר המיטות שיש בהן אפשרות להנשמה, נושא שעליו ארגון הבריאות העולמי מרבה לדבר. בינתיים, ישראל אינה מפרסמת את הנתונים.

לעוד כתבות בנושא:

שיפור במצב נהג האוטובוס החולה בקורונה שאושפז במצב קשה

מניין הנשאים עלה ל-58: אלה המקומות שבהם ביקרו החולים החדשים

הקורונה ותיירות הפנים: צניחה של כ-50% בתפוסת בתי המלון בארץ

עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה
עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

פניתי למשרד הבריאות עם כמה שאלות, אך טרם קיבלתי ממנו תשובה. שאלתי את המשרד מה ההספק המדויק של בדיקות נכון לעכשיו, כמה אנשים ניתן לבדוק ביממה וכמה בשבוע. נוסף על כך, ביקשתי לדעת אם יש הנחיות או צווים כלשהם לניקוי ולחיטוי מקומות ציבוריים הומים, וכן ביקשתי לברר כמה מיטות ייעודיות קיימות עבור חולי קורונה, וכמה אמורות להיות.

אחת הנקודות שצריך לברר היא אם ישראל ממשיכה לחכות לגילוי נשאים, או מנסה, באמצעות נתוני החשיפה של כל חולה, לבצע בדיקות יזומות ולחפש את האנשים. ככל שמספר הנדבקים גדל, וכך גם ההודעות המפורטות לגבי המסלול, קשה לאנשים לעקוב אחריהן. הם אינם מקבלים טלפון אם היו במסעדה, במעון או עם חולה, ואין כוח אדם שיעשה זאת. פניתי למשרד הבריאות כדי לדעת אם זה השתנה, אך כאמור לא קיבלתי תשובה.

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

ההודעות הדרמטיות של הממשלה על בידוד ביתי, וההשלכות שלהן על חברות תעופה ותיירות, מסתירות שאלות חשובות שצריך לשאול את הממשלה: לא מה היא מבקשת מכולנו לעשות – אלא מה היא עושה בנושא.