1,165 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 3% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הפעילים עומד על 21 אלף, מתוכם 591 במצב קשה, ובהם 229 מונשמים. מספר המתים עומד על 2,278, בעוד שיותר מ-283 אלף החלימו. אתמול בוצעו כ-41 אלף בדיקות

זמן צפייה: 00:26

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 1,165 נדבקים חדשים בקורונה, וכעת מניין החולים הפעילים עומד על 21,010 מתוכם 591 במצב קשה, בהם 229 מונשמים ו-159 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 2,278, בעוד יותר מ-283 אלף כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-41 אלף בדיקות, מתוכן 3% בלבד היו חיוביות.

אמש התריעו גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תישקל האפשרות להטיל עוצר לילי, כדי למנוע התקהלויות אסורות. יש לציין כי מדובר ברעיון שרחוק כרגע מיישום, והוא תלוי בעלייה בתחלואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל מבטל את העוצר ללוחמים – ישוחררו לחופשה אחת לשבועיים

מרסס בגז – ונורה למוות: עסקת הסמים שהסתיימה בטרגדיה • תיעוד

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה – עד סוף השנה

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, אמרה הערב בריאיון בחדשות 13 כי ליציאה מהסגר צריכה להיות משנה סדורה. "אנחנו בסוף הסגר השני ואף אחד לא יודע איך אנחנו יוצאים לשגרת חירום. מהיום הראשון של הסגר היו צריכים לדעת איך יוצאים ממנו - זו שערוריה", אמרה שאשא-ביטון. "אתמול נחשפנו למספר הנחיות שגורמות לציבור לתהות אם הן למלחמה בקורונה או בפרנסה".

מוקדם יותר, ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, התייחס בתדרוך השבועי שלו להקלות שצוות המומחים שלו המליץ עליהן בפני קבינט הקורונה. לדבריו, הצוות מחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות והחזרה לשגרה.

ממונה הקורונה הוסיף כי החל מהימים הקרובים - ניתן יהיה לעשות בדיקת קורונה בלי הפניה מרופא, והבהיר: "אנחנו מזהים נסיונות של ערים מסויימות, גם בחברה הערבית וגם ביישובים אחרים, לחזרה של אירועים, התקהלויות וחתונות - אירועים כאלה יביאו לעלייה בתחלואה".