מגפת הקורונה: 966 ישראלים אובחנו אתמול; מספר המתים עלה ל-324

משרד הבריאות עדכן כי נרשם מספר שיא של נדבקים מאז פרוץ המגפה. מניין החולים הפעילים זינק ל-8,647. 58 חולים במצב קשה, מהם 24 מונשמים. בפעם השלישית ברציפות: יותר מ-20 אלף בדיקות ביממה

זמן צפייה: 02:58

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו 966 ישראלים שנבדקו בנגיף. כמו כן, מספר מקרי המוות עלה ל-324. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 8,647, מתוכם 58 במצב קשה, בהם 24 מונשמים ו-71 במצב בינוני. עד כה החלימו כ-17 אלף ישראלים מהמחלה.

כמו כן, אתמול התבצעו 20,798 בדיקות - זהו היום השלישי ברציפות שבו מבצעים יותר מ-20 אלף בדיקות. נוסף על כך, שיעור הבדיקות החיוביות עלה בכמעט אחוז ואתמול עמד על 4.6%, כאשר שלשום הוא היה 3.8% ויום לפני כן 3.6%. מספר החולים המאומתים הרב ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 4,954 חולים. לאחר מכן בני ברק עם 3,655 ואז תל אביב עם 1,492 חולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבדיקה החשאית בפרקליטות: איך נמחקו מסמכים סודיים בתיקי רה"מ?

מחאת העובדות הסוציאליות: צומת עזריאלי בתל אביב נחסם לתנועה

תחקיר: כך הטריד רב בכיר מחולון את תלמידי ישיבתו • תיעוד

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום נכנס לתוקף צו האזור המוגבל על שכונות ג', ז' וח' באשדוד והרכבת, שניר ונווה שלום בלוד אזורים מוגבלים, למשך שבעה ימים. במקומות אלו תוגבל הכניסה והיציאה, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך השכונות.

בשבוע שעבר החליטה ועדת השרים להכריז על הגבלות בשלושה אזורים באשדוד (ג', ז' ו-ח'), בעקבות העלייה בתחלואה. מאז המספרים ממשיכים לעלות והגיעו ל-381, אך למרות זאת ועדת השרים לא התכנסה שוב. הבוקר כאמור פג תוקף הצו, וכעת התושבים באזורים אלה רשאים להסתובב באופן חופשי.

לא רק בישראל - שיאי הדבקה גם בעולם

בארצות הברית נרשם שיא של כ-50 אלף נדבקים ביממה האחרונה, וכעת מספר החולים הפעילים במדינה עומד על כ-1.5 מיליון אמריקנים, כשמניין הנדבקים מתחילת המגפה מתקרב ל-3 מיליון אמריקנים. הזינוק במספר הנדבקים, מגיע יומיים בלבד לפני יום העצמאות של ארה"ב. מומחים אמריקניים חוששים שיום זה עלול להגביר את התפשטות המגפה, ולכן האמריקנים יאצלו לחגוג את ה-4 ביולי תחת הגבלות.

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

ברזיל היא המדינה הבאה אחרי ארה"ב עם מניין החולים הפעילים הגדול בעולם, כשבה מספרם עומד על כ-500 אלף בני אדם. שתי המדינות מהוות כחצי ממספר החולים הפעילים בכל העולם. אחריהן ברשימה רוסיה והודו, שבהן מניין החולים הפעילים עומד על כרבע מיליון. מדינה נוספת שהקורונה צוברת בה תאוצה בימים האחרונים היא דרום אפריקה. אתמול אובחנו 8,500 נדבקים חדשים במדינה האפריקנית, שנכנסה רק לאחרונה לרשימת 20 המדינות שבהן שיעור הנדבקים הגבוה בעולם.