משפטי ראווה: כך מתכנן משרד הבריאות למנוע את זיופי התו הירוק

במשרד הבריאות מעוניינים להרתיע את מי שמתכנן לזייף את תעודת החיסון, ואדלשטיין אמר בשיחות סגורות כי הם יועמדו לדין. בד בבד, משרדו קיים ישיבה עם המשטרה במטרה לגבש תקנות להטלת קנסות

זמן צפייה: 02:19

במשרד הבריאות מאיימים לערוך משפטי ראווה לכל אלה שייתפסו מזייפים את התו הירוק - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. שר הבריאות יולי אדלשטיין אף אמר בשיחות סגורות כי משרדו "יילך עד הסוף וביד קשה נגד אותם זייפנים. העמדה לדין פלילי, משפט וכל היוצא בזה". במקביל, במשרד הבריאות קיימו הערב ישיבה עם המשטרה כדי לגבש את התקנות שיאפשרו להטיל קנס של 5,000 שקלים לזייפן של תו ירוק או בעל עסק שלא יישמע להנחיות.

בתוך כך, בכוונת הממשלה להשתמש בימיה האחרונים של הכנסת כדי להעביר חקיקה שתדחוף ישראלים נוספים להתחסן. אחד הנושאים שיעלו בחקיקה הוא העברת פרטים של אנשים שלא התחסנו לרשויות המקומיות - נושא שנוי במחלוקת ואף בעייתי. עניין אחר הוא חובת התחסנות או הצגת בדיקה פעם ביומיים לכל מי שמקבל קהל.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקרה זה משרד הבריאות מבקש לתת הגדרה רחבה ל"מקבלי קהל", והכוונה היא להקשות על בעלי העסקים שמקבלים קהל עם בדיקה כל יומיים או התחסנות עד שלבסוף הם אכן ירצו לקבל את מנת החיסון.

הבוקר עדכן אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו כי יותר מ-50% מבני ה-30 ומעלה בישראל כבר התחסנו. עוד הוסיף כי כ-160 אלף חיסונים בוצעו אתמול, ועד כה 2.7 מיליון ישראלים קיבלו את שתי מנות החיסון.

חובש מד''א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

כמו כן, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,406 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-737,644 בני אדם. כעת בארץ, 53,042 חולים פעילים, בהם 981 במצב קשה, מתוכם 313 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,463.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 71,367 בדיקות - 6.4 מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,482 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכל - 1,420 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד.