סקר: כמעט כל הישראלים מודאגים במידה מסוימת מהנגיף הסיני

מסקר חדשות 13 עולה כי 71% מהציבור חושש מעט מהווירוס, כרבע מודאג מאוד ורק 7% אינו פוחד כלל. 80% ינסה לדחות את הטיסה שקבע לחודשים הקרובים • מחר: פגישת חירום של חברות התעופה

זמן צפייה: 05:37

בהלת הנגיף הסיני: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (רביעי) עולה כי 71% מהציבור בישראל מודאג מעט מנגיף הקורונה, 22% מודאג מאוד ורק 7% אינו מודאג כלל.

עוד עולה מהסקר כי 80% מהישראלים שאמורים לטוס בקרוב, ינסו לדחות את הטיסה או לבטל אותה. 10% יטוסו בכל מקרה, ושיעור דומה מהאוכולסייה יטוס עם מסכה. הסקר נערך על ידי קבוצת גיאוקרטוגרפיה ב-9.2.2020 באמצעות סקר אינטרנטי, במדגם של 501 משיבים בני 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג.

מחר, חברות התעופה אל-על, ארקיע וישראייר וכן סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה הזרות שפועלות בישראל, ייפגשו עם הרשות להגנת הצרכן. זאת, כדי לנסות למצוא פתרון פיצויים הולם לישראלים שטיסתם התבטלה, אך במקביל לא לספוג מכה כלכלית קשה מדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משרד החוץ ביקש מיפן: הורידו את הישראלים מ"ספינת הקורונה"

אופטימיות זהירה בסין: ירידה במספר נדבקי הקורונה במחוז חוביי

משרד הבריאות: לשקול נסיעה לתאילנד, יפן ויעדים נוספים במזרח

סקר מידת הדאגה מנגיף הקורונה
סקר מידת הדאגה מנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

במקביל, הערב התגלה מקרה ראשון של הווירוס בלונדון. מדובר באישה, שהיא החולה התשיעית בבריטניה.

מוקדם יותר היום, בהנחיית שר החוץ, ישראל כץ, הועברה בקשה לרשויות ביפן בדבר הורדת האזרחים הישראלים מהאונייה. "נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה, תוך הקפדה על התנאים הנדרשים כדי להגן על הציבור", מסר כץ, שיקיים מחר הערכת מצב בנושא הנגיף.

סקר בקרב הטסים מהארץ בנוגע לנגיף הקורונה
סקר בקרב הטסים מהארץ בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בספינת ה"פרינסס דיימונד" שעוגנת לחופי יפן ועליה נצורים אנשים רבים מבלי יכולת לצאת זה שמונה ימים, אותרו למעלה ממאתיים חולים בווירוס הקורונה. על פי דיווח במדינה, הרשויות יאפשרו לנוסעים זקנים וחולים כרוניים לרדת מהאונייה "בקרוב".

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מספר החולים והמתים בעולם ממשיך לעלות, אך בקצב איטי יותר מבעבר. מספר המתים הגיע כבר ל-1,118, ובסך הכול נרשמו 45,206 מקרים של הדבקה, כשהרוב המוחלט של נשאי הנגיף נמצא בסין. בד בבד, ממשלת סין הקלה על כמה מגבלות תעבורה ועבודה, ותושבים רבים במדינה חזרו לעבוד. במקביל, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ישלח צוות מומחים למדינה כדי לסייע במאבק בנגיף.

בתחילת השבוע, כזכור, הודיע משרד הבריאות כי בתום הערכת מצב, הוחלט לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין. כמו כן הרחיב המשרד את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך בדיקות של החוזרים מאותם היעדים.

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

על פי ההגדרה החדשה, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שביקר באחד היעדים הללו, ובתוך שבועיים הופיעו אצלו תסמינים כמו חום של מעל 38 מעלות, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, עליו לגשת למרפאה או בית חולים - בתיאום או בהודעה מראש.

עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה
עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

מומחה סיני לזיהומים, שמוביל את הצוות שמינתה הממשלה בסין כדי למצוא פתרון להתפרצות המחלה, חזה כי למרות הירידה, מספר הנדבקים עלול לעלות שוב. "אני מקווה שאירוע ההתפרצות יסתיים באזור חודש אפריל", אמר המומחה. על אף הודעת הרשויות הסיניות, מומחים בעולם שומרים על משנה זהירות, בזמן שארגון הבריאות העולמי אף קבע כי "מגפות מסוכנות יותר מטרור".