השבוע הדרמטי שעבר על משפחות הישראלים שהיו על ספינת הקורונה

הימים האחרונים היו מורטי עצבים עבור קרוביהם של שוהי האונייה "פרינסס דיימונד" - מהירידה מהספינה ועד לבידוד בתל השומר. גם עכשיו, אחרי ששבו ארצה, המסע עוד לא תם: "הייתי מסוחררת מחרדה"

זמן צפייה: 12:08

השבוע האחרון היה מורט עצבים בשביל ילדיהם וקרוביהם של נוסעי "ספינת הקורונה" שעוגנת ביפן. בין ההודעה על הידבקות ארבעת הנוסעים הישראלים על האונייה "פרינסס דיימונד" לנחיתתם של 11 מהנוסעים בנתב"ג וקליטתם בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

ליוני לוי, שאחותו ואמו ברוריה ואחותו ניקול היו על הסיפון, היה ברור שהבידוד הוא טעות קטלנית. הוא היה שלוש שנים מאבטח על אוניית נופש דומה. הוא אמר בתחילת השבוע כי "זה בלתי אפשרי שיהיה בידוד, אם ישאירו את האונייה הזאת עוד עשרה ימים כמו שהיא, כל ה-3,700 השוהים עליה יידבקו".

לכתבות נוספות בנושא:

הקורונה בישראל: אחת מהנוסעות שחזרה מיפן נדבקה במחלה

הישראלים מ"ספינת הקורונה" נחתו בנתב"ג – והועברו לבידוד בשיבא

"ספינת הקורונה": ישראלי נוסף נדבק בנגיף; 2 מקרי מוות ראשונים

ענת אלמי עופרים, עמית עופרים, הוריהם היו על ספינת הקורונה
ענת אלמי עופרים, עמית עופרים, הוריהם היו על ספינת הקורונה | צילום: חדשות 13

ענת אלמי עופרים, שהוריה חלו בקורונה סיפרה על הרגע שבו נודע לה על הידבקות הוריה: "הרגשתי מסוחררת. החרדה הייתה מאוד גדולה. זה היה מפחיד". עופרים אמרה אז כי היא עובדת על כך שהוריה יצאו מיפן. הפחד הזה מהמחלה המסתורית גרם לענת ולאחיה בהתחלה לא להיחשף מהרגע שהבינו שהוריהם נדבקו ולא לומר את שמם.

אתמול בערב 11 הנוסעים אמרו שלום וממש לא להתראות לספינת הקורונה, עולו על המטוס בדרך לישראל. לרגע היה נדמה שזהו סוף המסע, אך למעשה נפתח פרק חדש. כאן התברר שאחת מהנוסעות חולה, שהפחד הגדול התאמת, שהקורונה הגיעה איתם לישראל. עכשיו שוב מחכים להם ימים ארוכים של ספקות, של סימני שאלה, אחרי ששהו בטיסה לארץ ליד חולה ואחרי, איך תקבל אותם הסביבה כשייצאו מהבידוד. הם כל כך קרובים הביתה ועדיין רחוקים.