אושר הסגר ביום העצמאות; התנועה תוגבל ביום הזיכרון וברמדאן

לפי תקנות החירום, יהיה איסור על מעבר בין ערים ופתיחת סופרמרקטים, מסעדות וחנויות מזון החל מערב יום העצמאות ב-17:00 עד למחרת ב-20:00. יתר הגבלות התנועה יישארו כפי שהן היום

זמן צפייה: 01:38

מגפת הקורונה: הממשלה אישרה היום (רביעי) את תקנות החירום לסגר ביום העצמאות וביום הזיכרון. ברמדאן התנועה תוגבל. על פי תקנות החירום, יחול איסור על תנועה בין ערים ופתיחת סופרמרקטים, מסעדות וחנויות לממכר מזון החל מערב יום העצמאות 28 באפריל בשעה 17:00 ועד צאת יום העצמאות ב-29 באפריל בשעה 20:00. שאר הגבלות התנועה, שחלות גם היום, יישארו כפי שהן. עוד אושר כי יתאפשר קיום של חתונות בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 אנשים תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם. למרות הסגר, הממשלה אישרה במשאל טלפוני מופעי זיקוקים.

בימי חודש הרמדאן החל מיום חמישי 23 באפריל ועד יום ראשון 3 במאי, ביישוב שמרבית תושביו מוסלמים וכן באזורים מסויימים בירושלים, הוחלט כי לא יפתחו עסקים וחנויות המקבלים קהל, מהשעה 18:00 ועד השעה 03:00 למחרת, למעט בית מרקחת. עסקים יוכלו לפעול בשירות משלוחים בלבד. כמו כן, המשטרה תתגבר את כוחותיה ביישובי החברה הערביתו ועיקר פעילותה תתמקד בפיקוח, אכיפה והסברה. יבוצעו סיורים, יוקמו מחסומים בתוך היישובים, ואף תשתמש ברחפנים על מנת למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחבל תיעד עצמו לפני הפיגוע: "כולם עובדים כחוליה אחת נגדי"

פיגוע דריסה ודקירה ליד מעלה אדומים: לוחם נפצע בינוני • תיעוד

מנוף פגע במבנה באתר בנייה בראשל"צ – וגרם לקריסתו • תיעוד

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

בד בבד, ועדת החוץ והביטחון הקפיאה זמנית את החקיקה שמאפשרת איכון סלולרי לאכיפת בידוד. ח"כ איילת שקד אמרה בוועדה כי "התועלת שתעלה מהאיכון נמוכה מהפגיעה הגדולה בפרטיות. אזרחי ישראל ברובם הגדול מקיימים את חובת הבידוד וטוב שכך".

מוקדם יותר היום הודיעה מנהלת הליגות בכדורגל כי הקבוצות המקצועניות יכולות לחזור לקיים אימונים קבוצתיים החל ממחר – בהתאם להנחיות משרד הבריאות. על פי ההנחיות, האימונים יתקיימו ללא מגע, כאשר המגרש יחולק לשני חצאים ובכל אחד מהחצאים יוכלו הקבוצות לקיים אימון בהשתתפות של 10 שחקנים, לרבות שימוש בכדור. ההחלטה זו מתקבלת חודש וחצי לאחר שהוחלט על הקפאת הליגות, וכפועל יוצא על הפסקת האימונים.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, התייחס להחלטה: "אני מברך על החלטת משרד הבריאות לחזרה לאימונים קבוצתיים, ראשית במתכונת חלקית, שמהווה את השלב הראשון בחזרת קבוצת הכדורגל המקצועניות לפעילות. אני מעודד מההחלטה אשר התקבלה כבר במועד זה, כשכעת לנגד עינינו עומדת המטרה לחדש את האימונים ללא כל מגבלה בתחילת חודש מאי, מה שיהווה הכנה לקבוצות לקראת חידוש משחקי הליגות המקצועניות".

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-187, ומניין החולים עומד על 14,326 בני אדם. מתוך החולים, 148 במצב קשה ובהם 111 מונשמים. 14 מהחולים במצב בינוני, ועד כה החלימו 4,961 בני אדם מהמחלה ושוחררו לבתיהם.