לאחר הסערה: פרופ' אש חתם על צו שיאפשר לחסן בבתי הספר

מנכ"ל משרד הבריאות הורה למנהלי המוסדות החינוכיים לאפשר כניסה של צוותי רפואה, כדי לחסן את התלמידים בשעות הלימודים • לראשונה: מורים, הורים ותלמידים ישתתפו בדיון על פתיחת שנת הלימודים

זמן צפייה: 11:46

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש חתם היום (רביעי) על צו שמורה למנהלי בתי הספר לאפשר לצוותים רפואיים לחסן תלמידים בשטח המוסדות החינוכיים בזמן הפעילות.

לפני כן פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מורים, הורים ותלמידים צפויים להשתתף בדיון קבינט הקורונה על פתיחת שנת הלימודים שייערך בשבוע הבא. בדיון יעלו כל הסוגיות המהותיות הקשורות למתווה פתיחת השנה ובדגש על סוגיית החיסונים בבתי הספר. בין היתר ישתתפו גם ראשי ארגוני המורים יפה בן דויד ורן ארז.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, גורמים בסביבת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרו בתגובה לקרב סביב החיסונים בבתי הספר: "זו לא החלטה שלה, זו החלטה של מנכ"ל משרד הבריאות שיכול לחתום על צו ופשוט לעשות את זה. כל ניסיון להציג כאילו יש קרב מולה - הוא ספין".

מעבר לכך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,832 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-145 אלף בדיקות מהן 5.6% היו חיוביות. מדובר בירידה בשיעור לעומת תחילת השבוע. כעת, מניין החולים הפעילים קרוב ל-60 אלף, מתוכם 578 במצב קשה, ובהם 104 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,708.

במקביל, ממונה הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא אמר בדיון לאישור תקנות הרחבת כי "כשאני אומר שאם נצטרך ללכת לסגר - אני לא מתכוון לסגר השלישי. אלא לסגר ראשון - הגבלת יציאה של עד 100 מטר מהבית. אני חושב שצריך לעשות פעולות נוספות. אנחנו במלחמה - 95 חולים במצב קריטי, 17 חולים מחוברים לאקמו - השבועיים הקרובים קריטיים".