אדלשטיין: "התחלואה מדאיגה, אם לא נתעשת - נהיה במצב בעייתי"

שר הבריאות אמר בסיור בביה"ח סורוקה כי "העלייה בנדבקים דרמטית. לעת הזאת אני לא מצדד בחזרה לאחור, צריכה להיות אכיפה" • מספר הנדבקים במערכת החינוך עלה ל-407; 139 מוסדות נסגרו

זמן צפייה: 04:22

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (שלישי) לעלייה בתחלואה בזמן סיור בבית החולים סורוקה, ואמר כי היא "מדאיגה ודרמטית. אנחנו מגיעים ל-200 חולים ביום, אם לא נתעשת נהיה במצב בעייתי".

עם זאת, אמר כי לעת הזו הוא "לא מצדד בחזרה לאחור. צריכה להיות אכיפה, אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה". עוד התייחס אדלשטיין לדחיית פתיחת הרכבות ואמר כי "מראה של אנשים כמו בקופסאת סרדינים - אנחנו חא יכולים להרשות זאת. הגענו למתווה עם משרד התחבורה, אם לא יהיה שינוי - נפעיל את הרכבת בקרוב".

בתוך כך, משרד החינוך עדכן כי עד כה נדבקו 407 תלמידים וצוותי הוראה במערכת החינוך, ונסגרו 139 מוסדות. 21,877 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה
שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה | צילום: לע''מ

אדלשטיין התייחס בדבריו גם למערך הבדיקות ואמר כי "לפני מספר ימים הנחתי את משרד הביראות להגדיל את מספר הבדיקות, טוב שעשינו זאת. יש לנו צוואר בקבוק בכל מה שקשור למעבדות".

"אנחנו בשלבים סופיים עם משרד האוצר ל-200 תקנים של מעבדות", הוסיף. "היעד שהצבתי הוא של 30 אלף בדיקות. יש צדק בביקורת על זמן ההמתנה לתשובות מהבדיקות, אנחנו נטפל בזה".