מספר החולים הפעילים ירד מ-6,000; למעלה מ-10 אלף החלימו

44 בני אדם אובחנו עם הנגיף ביממה האחרונה. מספר החולים במצב קשה עומד על 90 בני אדם, מתוכם 70 מונשמים. 60 מהחולים במצב בינוני, ועד כה מתו מהמחלה 235 בני אדם

זמן צפייה: 00:58

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי מספר החולים הפעילים ירד מ-6,000 בני אדם ועומד כעת על 5,947 חולים. מספר הנדבקים עד כה עומד על 16,246 כאשר 44 מהם ביממה האחרונה, ועד כה החלימו 10,064 בני אדם מהנגיף.

90 מהחולים במצב קשה ובהם 70 מונשמים, ו-60 במצב בינוני. עד כה מתו מהנגיף 235 בני אדם. עם זאת, יש לציין שמספר הבדיקות ירד אף הוא ועומד היום על 6,430, כאשר בשבוע ביום שישי עמד על למעלה מ-10 אלף בדיקות.

קורונה ברשות הפלסטינית
קורונה ברשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט והמכון הביולוגי הוציאו הודעה משותפת לפיה הוצגה פריצת דרך משמעותית במציאת נוגדן לנגיף הקורונה. "מדובר בנוגדן שתוקף את הנגיף באופן חד שיבטי ויודע לנטרל אותו בגוף החולים".

עפ"י חוקרי המכון, בראשות פרופ' שמואל שפירא, שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים. כעת, ימשיך המכון בהליך רישום הנוגדן כפטנט ובשלב הבא יפנו החוקרים לחברות בינלאומית במטרה שאלו יוכלו לייצר את הנוגדן בכמויות מסחריות. סוגיות משפטיות כאלה ואחרות ייקבעו בהמשך ע"י הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון. טרם נקבע שם לנוגדן.

בנט אמר כי "אני גאה באנשי המכון הביולוגי שהביאו לפריצת דרך אדירה. היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

ברקע נתוני ההידבקות הנמוכים בימים האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב את אסטרטגיית היציאה מהמשבר ואת שורת ההקלות שיכנסו לתוקף בשבועות הקרובים.

תניהו הציג את המתווה שמטרתו לאפשר פתיחה כמעט מלאה של המשק עד ה-14 ביוני. הצעדים הראשונים שיחולו באופן מיידי הם הגדלת המרחב הציבורי והאישי: "מבטלים את מגבלת ה-100 מטר של יציאה מהבית – מותר לצאת מהבתים לכל מרחק. מותר לבקר גם בני משפחה מדרגה ראשונה, מותר לבקר את סבא וסבתא. לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק", ציין נתניהו. כמו כן מותרת פגישה של עד 20 אנשים במרחב פתוח ועד עשרה אנשים בבית.

עם תחילת דבריו הציג נתניהו את שלושת הקריטריונים לבלימת ההקלות: 100 חולים חדשים ביום שאינם חולים שהגיעו מחו"ל ואינם חולים מהאזורים עם אחוזי הדבקה הכי גבוהים, קצב הכפלה של מספר החולים אחת ל-10 ימים, או 250 חולים קשים. אם אחד משלושת הקריטריונים הללו מתקיים הממשלה תראה בכך "תמרור אזהרה" שיחייב הערכת מצב. נתניהו ציין כי "כל שינוי במדדים מחייב אותנו לעצירה, לחשיבה נוספת ואולי אף לחזרה אחורה".

רה"מ ציין כי "אם הכול יילך כשורה, ב-17 במאי נתיר התכנסות של עד 50 איש. עוד לפני כן בל"ג בעומר נאפשר חתונות של 50 איש, שיכללו חופה וקידושין – לא ריקודים ולא מגע. ב-31 במאי נאפשר התכנסות של עד 100 איש וב-14 ביוני נוכל לבטל כליל את מגבלת ההתקהלות. כל זה תלוי בכך שבשום שלב לא תידלק נורית אדומה".

נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר
נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר | צילום: חדשות 13

עוד ציין ראש הממשלה כי "ביום חמישי נפתח גם את הקניונים והשווקים תחת מגבלות", כאשר הכלל הוא שאפשר לקנות אוכל אבל לא לאכול במקום. נתניהו הסביר כי אחד השלבים הבאים הוא החזרה לפעולה של כלל מערכת החינוך: "עד סוף החודש יחזרו התלמידים ללמוד תלמידי הכיתות שלא חזרו עד כה. ביום ראשון הבא יחזרו לפעול הגנים. יש עוד דיונים לגבי משפחתונים ומעונות היום. ב-14 ביוני החינוך הבלתי פורמלי וההשכלה הגבוהה ישובו לפעול כסדרם".

נתניהו התייחס גם לספורט ולפנאי, ואמר כי "נפרסם הנחיות מדויקות לגבי פתיחה של פארקים, בריכות, ספריות, מוזאונים ומתקני ספורט. הם יפתחו בהדרגה עד אמצע יוני. כך גם לגבי צימרים ומלונות והתעופה האזרחית". נתניהו התייחס גם לאפשרות של גל שני ואמר כי "ייתכן שהנגיף יתפרץ מחדש בגל שני ואולי אף בצורה חמורה יותר. אנחנו חייבים להיות מוכנים לכך. אנחנו נערכים לאפשרות שלפני שיימצא החיסון נקבל גל שני".