מספר המתים מקורונה עלה ל-143; 12,758 חולים - מהם 137 מונשמים

בת 82 שמתה בבית החולים פוריה הפכה לקורבן ה-16 מבית האבות "היוקרה" שביבנאל. שיעור המונשמים עלה ב-3%. 181 חולים במצב קשה, 158 במצב בינוני. 2,818 החלימו עד כה מהווירוס

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי מספר מקרי המוות כתוצאה מנגיף הקורונה עלה ל-143. כמו כן, מספר החולים עלה ל-12,758, כאשר 181 מהם במצב קשה ומתוכם 137 מונשמים. עד כה, החלימו 2,818 בני אדם מהמחלה.

הנפטרת האחרונה היא קשישה בת 82 מבית האבות "היוקרה" ביבנאל, ובכך עלה מספר המתים מהמחלה במוסד ל-16 בני אדם. היא אושפזה במצב קשה והייתה מונשמת ומורדמת בימים האחרונים, וכמו כן סבלה ממחלות רקע רבות.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות מציג תוכנית ליציאה מהמשבר, שמבקשת להמעיט ככל האפשר בנטילת סיכונים. לפי המתווה המוצע, החל מיום ראשון הקרוב יהיה אפשר לעלות ל-30% מפעילות המשק, ובני 70 או 65 ומעלה הסובלים ממחלות רקע - יישארו בבית. מי שיוכל יעבוד מהבית, ותיתכן אפשרויות למשלוחים לא רק ממסעדות. לאחר הצעדים הללו ימתינו שבועיים, ואם יתגלה שהתוכנית עובדת - אפשר יהיה בהדרגה לשחרר קבוצות נוספות של האוכלוסייה.

שרים בממשלה מותחים ביקורת על התוכנית המוצעת, בטענה כי לא מדובר בשינוי משמעותי של המצב הנוכחי. שר הביטחון נפתלי בנט הציע מודל מתמטי, לפיו ביום הקרוב יחזרו כולם לשגרה - כולל בתי הספר והגנים, בעוד שהאוכלוסיות המבוגרות יישארו בתוך בידוד מסוים ויקבלו דמי אטבלה. בנט מבין שהעמדה שלו לא תתקבל, וכלל הגורמים השונים מנסים כעת להשפיע על רה"מ כדי שייקח את הסיכון - כפי שהם רואים אותו. המשמעות של טעות כאן יכולה להיות יקרה מאוד למעמד הביניים, למערכת הבריאות ולחולים.

במקביל, משרד הכלכלה ואנשי המסחר לוחצים לשחרור הרבה יותר נרחב של המשק מזה שמציג משרד הבריאות. התוכנית שלהם מציעה להחזיר 50% מהעובדים לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב, וכן פתיחה לא רק של חנויות הרחוב אלא גם קניונים – תחת מגבלות. בנוסף, מסעדות יוכלו לעבור למתכונת של "טייק אוואי", ואפשר יהיה לפתוח עסקים של קומסטיקאיות, מספרות, תופרות וכדומה.