מניין המתים מקורונה עלה ל-245; יותר מ-11 אלף החלימו עד כה

63 נשאים התגלו ביממה האחרונה - עלייה קלה ביחס לימים האחרונים. מספר הנדבקים עומד על 16,409. 77 חולים במצב קשה - בהם 64 מונשמים. אתמול בוצעו 8,876 בדיקות

זמן צפייה: 00:34

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-245 - כך פרסם היום (שישי) משרד הבריאות. מדובר בעלייה של חמישה מקרי מוות ביממה האחרונה. אחד מהנפטרים הוא תושב חיפה בן 88, שמותו נקבע במרכז הרפואי בני ציון.

מספר החולים עלה ל-16,409. מדובר בעלייה של 63 חולים ביממה, יותר מאשר בימים האחרונים, שבהם נרשמה מגמת ירידה. 77 מהחולים במצב קשה, בהם 64 מונשמים. 57 בני אדם במצב בינוני. משרד הבריאות ביצע ביממה האחרונה 8,876 בדיקות.

לעוד כתבות בנושא:

הסתדרות המורים קוראת לגננות לעבוד בהתנדבות בל"ג בעומר

עם מסכות, בלי חיבוקים ונשיקות: המדריך לביקור סבא וסבתא

תוצאה תוך יממה: ישראל מקימה "מערך איתור קורונה" כמו בטאיוואן

חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה
חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

אמש, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי תוכנית למניעת גל שני של התפרצות קורונה הוצגה אתמול למשרד הבריאות, ולפיה ישראל תקים "מערך איתור קורונה" כמו בטאיוואן ובקוריאה הדרומית, שמטרתו לאתר ולבודד 90% מהתושבים שנחשפו לחולים.

מטרת התוכנית היא למנוע מישראל להיכנס שוב להסגר בלית ברירה. בראשה עומד תא"ל שפרש לאחרונה מחיל האוויר, והיא הוכנה בשיתוף מל"ל, שב"כ, מוסד ויחידות צבאיות של צה"ל.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

על פי התוכנית, תוצאות בדיקות לקורונה יתקבלו בתוך 24 שעות, ובידוד של נדבקים יחל כבר יממה לאחר שהתגלו סימפטומים של המחלה. כמו כן, ייערכו מאות חקירות אפידימיולגיות ביום, שייעשו לא רק בעזרת איתור באמצעים טכנולוגיים, אלא גם בעזרת חוקרים. נוסף על כך יוקם מוקד טלפוני כללי למידע ולדיווח על נדבקים.