מניין המתים מקורונה עלה ל-31; מספר הנדבקים זינק ל-6,211

אחד מהמתים הוא בן 87 שמת בביה"ח סורוקה - הקורבן השלישי של הנגיף מבית האבות "משען" שבבאר שבע. נקבע גם מותם של בני 72, 77, 78 ו-87. 107 חולים בישראל במצב קשה, מהם 83 מונשמים

זמן צפייה: 02:26

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי חמישה ישראלים מתו מהנגיף במהלך הלילה. בכך, עלה מניין המתים בארץ ל-31 בני אדם. בד בבד, מניין החולים עלה ל-6,211. 107 מהם במצב קשה, בהם 83 מונשמים, 128 במצב בינוני ו-5,659 במצב קל.

בין המתים, מיכאל ג'קסון בן ה-87, שהלך לעולמו בבית החולים סורוקה, והוא הקורבן השלישי של הווירוס מבית האבות "משען" שבבאר שבע. בני משפחתו טוענים כי דרשו במשך כמה ימים לבצע לו בדיקה, אך נתקלו בסירוב. לדבריהם, תוצאות הבדיקה הגיעו רק לאחר מותו. המשפחה ציינה כי ג'קסון ישב בשולחן האוכל ליד אברהם ארושס, שמת גם הוא מהנגיף.

לכתבות נוספות בנושא >>

שר הבריאות ליצמן ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה

תעלומת הקורונה: הכפר האיטלקי שלא אובחן בו ולו חולה אחד

בנט: "אנחנו במלחמת קורונה הראשונה – לא תמיד הכול מסודר"

מיכאל ג'קסון, הדייר השלישי בבית האבות ''משען'' שמת מקורונה
מיכאל ג'קסון, הדייר השלישי בבית האבות ''משען'' שמת מקורונה | צילום: באדיבות המשפחה

נוסף לג'סקון, מת בבית החולים איכילוב בן 72 שסבל ממחלות רקע רבות ואושפז בשבוע שעבר. מוקדם יותר היום המרכז הרפואי העמק שבעפולה עדכן כי גבר בן 77, חולה סיעודי שסבל ממחלות רקע מורכבות, מת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

בית החולים ברזילי דיווח על מותו של בן 78 שסבל ממחלות רקע. הוא אושפז בשבוע שעבר במחלקת הקורונה וחובר למכונת הנשמה, אולם מצבו הידרדר והלילה, כאמור, נקבע מותו. במקביל, בית החולים שיבא שבתל השומר עדכן על מוות של מטופל נוסף, קשיש בן 95.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

הבוקר צה"ל הודיע כי מפקד הכיתה במיטב שאישר ההצטופפות של חיילים, נשפט לריתוק של 28 ימים. "מפקד הכיתה לא מנע את ההתקהלות הצפופה, לא אכף את ההנחיות הרפואיות ולא דיווח על כך למפקדיו ולכן הועמד לדין משמעתי - ולא מכל סיבה אחרת", הסבירו מטעם דובר צה"ל.

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

הלילה נודע כי שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה. מלשכתו שר השר נמסר כי השניים מרגישים טוב וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המשמעות - גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב ייאלץ להישאר בבידוד.

לאחר שתתבצע חקירה אפידמיולוגית, יימסרו הודעות לכניסה לבידוד לאלו שנחשפו לקרבת השר ורעייתו בשבועיים האחרונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטים. השר צפוי להמשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות.