בידיים חשופות וללא מסכות: החלימו מקורונה - ומסייעים לקשישים

לאחר שגופם פיתח נוגדנים שמונעים מהם להידבק בשנית, יכולים הישראלים שהחלימו מהנגיף להתקרב גם לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון - ולמסור להם חבילות מזון לחג מבלי חשש. "אמרו לי שאני מצרך נדיר"

זמן צפייה: 04:02

אל מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" הצטרף אריאל גרבויס לטובת הכנה וחלוקה של משלוחי מזון לקשישים. זו לא הייתה חדשה מרעישה במיוחד אם לא היה מדובר בחולה מספר 105 בקורונה שנדבק בנגיף - והחלים.

גרבויס סיפר כי "אני בין האנשים הבודדים שהחלימו מהמחלה ויכול להסתובב עכשיו באופן חופשי וללא הסיכון להידבק בשנית". לצד המתנדבים הלבושים בחליפות מיגון ועוטים מסכות, גרבויס בולט בלבושו היום-יומי. את חבילות המזון הוא לא מניח ליד הדלת, אלא מורשה להיכנס פנימה אל בתי הקשישים שבסיכון גבוה במיוחד להידבק במחלת הקורונה - אך לא ממנו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בריא, טעים ובלי לצאת מהבית: הבישול המשפחתי חוזר למרכז הבמה

בצל המשבר: הנשיא ואומני ישראל בביצוע "עוד לא תמו כל פלאייך"

חשד לרצח בטייבה: קשישה נורתה למוות; הנסיבות בבדיקה

אריאל גרבויס, החלים מנגיף הקורונה
אריאל גרבויס, החלים מנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

לפי שעה, עשרות ישראלים כבר החלימו מקורונה, ומספרם צפוי לעלות לאלפים. לאחר הליך החלמה תקין, הגוף מזהה את הנגיף ככזה ש"התמודד" מולו בעבר, ומייצר נוגדנים פעילים. על אף עובדה זו, גרבויס העיד כי כשרצה להסתפר, פנה למעצבת השיער שלו ואמר לה: "תקשיבי, זהו, אני מחוסן, אני בא להסתפר", אך היא לא נעתרה לבקשה והשיבה "אל תתקרב אליי בכלל, אני סגורה".

המחקר על נגיף הקורונה אומנם בחיתוליו ועודנו מתרחש תוך כדי תנועה, אך מחקרים על נגיפים רבים אחרים מלמדים שמי שנדבק והחלים - הופך למחוסן, בוודאי בטווח הקצר, וכך גם לא יכול להדביק את הסביבה שלו.

התפשטות נגיף הקורונה בגוף האדם
התפשטות נגיף הקורונה בגוף האדם | צילום: חדשות 13

פרופ׳ גליה רבה, מנהלת המכון למחלות זיהומיות בביה״ח שיבא תל השומר, מסרה כי ״אנו עדיין לא יודעים במאה אחוז האם הנוגדנים שמייצרים חולים שהבריאו, מגינים מפני הדבקה - ואם כן, באיזו מידה. סביר להניח שכן - ובטח לתקופה הקרובה״.