"תנאים בלתי נסבלים": ילדי הישראלים שנדבקו בקורונה זועמים

בנם ובתם של בני הזוג שאושפזו ביפן לאחר שאובחנו כחולים בנגיף הסיני, מספרים על תנאים ירודים שבהם מטופלים הוריהם, ומבקשים: "רוצים שיקבלו את המשך הטיפול בישראל - בדיוק כפי שליצמן אמר"

זמן צפייה: 06:42

הנגיף הסיני: ילדיהם של בני הזוג, אשר שהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" ואובחנו אתמול (ראשון) כנגועים בווירוס הקורונה, סיפרו בריאיון בתוכנית "שש - אמנון לוי", על התנאים הקשים, לדבריהם, בהם מאושפזים הוריהם בבית חולים מקומי. "התנאים הבסיסיים הם בלתי נסבלים. כבר יומיים שהם לא אכלו כי האוכל שם לא אכיל.

בני הזוג, בשנות ה-60 לחייהם, הורדו מהאונייה מיד כשאובחנו כחולים והועברו לטיפול רפואי - מה שהפך לסיוט של ממש עבורם. "הצוות הרפואי לא מספיק מקצועי ולא דובר אנגלית", טענה בתם, והוסיפה כי אפילו בדיקת דם פשוטה הופכת לפרוצדורה מסובכת, כאשר לכל בדיקה מגיעים "חמישה רופאים והיא נמשכת כחצי שעה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

בעקבות הוראות הבידוד: תאילנד קוראת לאזרחיה לא להגיע לישראל

הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

ילדיהם של בני הזוג שנדבקו בקורונה על ספינת התענוגות
ילדיהם של בני הזוג שנדבקו בקורונה על ספינת התענוגות | צילום: חדשות 13

את בית החולים תיארה כ"האנגר גדול שהוקצה במיוחד לחולי האונייה. הם לבד, מנותקים מהכול - אין טלוויזיה או wifi". רק מחר צפוי פרופסור איתמר גרוטו, שליח משרד הבריאות ליפן, להיפגש עם בני הזוג החולים. בינתיים, המשפחה בישראל דורשת מהממשלה להחזיר אותם לארץ. "אנחנו רוצים שיקבלו את המשך הטיפול בישראל - בדיוק כפי שליצמן התחייב. אנחנו רוצים להיות קרובים אליהם".

בתוך כך, וירוס הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם: מניין המתים מהנגיף עלה ל-1,775, יותר מ-70 אלף נדבקו, משרד הבריאות החמיר את ההנחיות לשבים מהמזרח וב"ספינת הקורונה" - 99 נוסעים נוספים אובחנו היום כחולים בנגיף.

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard הודיעה כי חכרה מטוס פרטי הכולל 14 מושבים, במימון של חברות הביטוח הראל, כלל ומגדל, שייצא מתאילנד ליפן ביום רביעי.

"המטוס צפוי להחל דרכו בחזרה לישראל בטיסה ישירה כבר ביום שלמחרת כשעליו 12 הישראלים שעודם שוהים על הספינה, בהתאם לבדיקות רפואיות שיערכו להם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ", נמסר. "כלל הנוסעים יועברו לבידוד עם שובם ארצה על ידי משרד הבריאות ובמיקום אותו יקבע".