ברקע העלייה בהדבקה: קופות החולים החלו בבדיקות דם המוניות

הקופות יציעו ל-75 אלף מבוטחים שיגיעו לבדיקות שגרתיות להשתתף בסקר סרולוגי שיבדוק האם פיתחו נוגדנים לנגיף, כדי להבין מהו שיעור הנדבקים בקורונה בישראל, כולל אלה שלא פיתחו תסמינים

זמן צפייה: 01:16

הבוקר (שני) החל הסקר הסרולוגי הראשון על ידי קופות החולים. קופות החולים מציעות למבוטחים שמגיעים לטובת בדיקות דם או בדיקה שגרתית להשתתף בבדיקה שתגלה האם פיתחו נוגדנים לנגיף, כלומר, האם נחשפו לקורונה ולא פיתחו תסמינים.

הנבדקים יבחרו לפי קריטריונים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כדון מגדר, מקום מגורים וגיל. בקופות החולים מעריכים שזמן ביצוע הסקר הוא בין שבועיים לשלושה שבועות, שבמסגרתם ידגמו 75 אלף נדגמים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

למען פיתוח חיסון: הישראלים שנדבקים בקורונה – בכוונה

דוח שהוצג בקבינט הקורונה: לא נעשה דבר ממארס כדי לקטוע ההדבקה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתחילת החודש נערך מדגם סרולוגי של הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות ואוניברסיטת תל אביב, ממנו עלתה הערכה שכ-2.5% מאוכלוסיית המדינה נחשפו או נדבקו לנגיף הקורונה - מספר גבוה משמעותית ממספר הנדבקים שאובחנו עד לנקודה זו.

בתוך כך, היום יתכנס קבינט הקורונה כדי לדון באפשרות של השבת חלק מהמגבלות ברקע העלייה בתחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס אמש לעלייה במספר הנדבקים והציג את מתווה משרד הבריאות, לפיו יוגבלו התקהלויות באולמות אירועים ובבתי כנסת, על כן בעלי אולמות האירועים יפוצו לדבריו על ידי משרד האוצר. כמו כן, המבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק ללא צורך בהגעה פיזית למוסד, ותתאפשר פעילות של מחנות קיץ וקייטנות. לטענתו, "ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות".

נוסף על כך, השר הודה כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל התחלואה השני", והוסיף כי "פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה".