בשל העלייה בתחלואה בקורונה: ההקלות המתוכננות יידחו בשבוע

קבינט הקורונה החליט להקפיא את יישום הקלות משרד הבריאות בשל העלייה במספר הנדבקים. עקב ההחלטה, פעילות הרכבות ואירועי התרבות לא יחודשו. מסתמן: יאושרו חתונות עם 250 אורחים

זמן צפייה: 06:55

בעקבות העלייה במקרי ההדבקה בנגיף הקורונה, קבינט הקורונה החליט היום (שני) כי יישום ההקלות בהנחיות משרד הבריאות יוקפא לשבוע, ועל כן תנועת הרכבות לא תחודש. כמו כן, גם אירועי התרבות לא יחזרו לפעילות כפי שהיו צריכים בשבוע הבא. לכן, תעשיית הבידור עלולה לספוג מכה קשה, עקב מספר הביטולים הצפוי. עם זאת, מסתמן כי יאושרו אירועים עד 250 איש. שר האוצר ישראל כץ יצא בתחילת הדיון.

פתיחת מוסדות התרבות ובתי הקולנוע למופעים ולהצגות לקהל של עד 500 איש ובהיקף של עד 75% מתפוסת האולם, שתוכננה ליום ראשון ה-14 ביוני, תידחה בשבוע, ל-21 ביוני. בתחילת שבוע הבא יתכנס הקבינט שוב להערכת מצב מחודשת. ההחלטה התקבלה בעקבות העלייה החדה בהיקף התחלואה בנגיף במהלך השבועות האחרונים.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רפי דלויה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתום דיון קבינט הקורונה: "סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא. הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים - נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך. הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" - זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה - שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו - אנא הקפידו על הכללים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורם בבית הלבן: רק החלטת מנהיגי ישראל עלולה לדחות את הסיפוח

למרות שהגופה לא נמצאה: תושב נצרת הורשע ברצח בת זוגו

צפו: המפגש המרגש בין הנערים שנסחפו בים באשדוד לשי שהציל אותם

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "דחייתו של מתווה התרבות על ידי קבינט הקורונה היא בשורה מעציבה, אך לצערי, מצב התחלואה הגובר הביא את הקבינט להחליט על מספר צעדים שיעצרו את התפשטות נגיף הקורונה. יש בי כאב ואני מודע לכאב הרב של אנשי התרבות אשר נערכו לפתיחה מחודשת כבר ביום ראשון הקרוב. אני מחוייב לעולם התרבות ואמשיך לפעול כדי לאפשר לעולם התרבות לשוב לפעילות ולסייע לו להיחלץ מהמצוקה הקשה אליה נקלע".

תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה | צילום: רפי דלויה, יח''צ

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מסר בתגובה להחלטת הקבינט כי "יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים. ההחלטה פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות".

כאמור, מוקדם יותר היום התכנס קבינט הקורונה לראשונה, נוכח העלייה במקרי התחלואה בישראל ושוקל להשיב חלק מהמגבלות על המשק. בדיון השתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

מנתוני מרכז הידע למלחמה בקורונה עולה כי ביממה האחרונה, שבה בוצעו יותר מ-12 אלף בדיקות, התגלו בישראל 138 חולי קורונה חדשים. מדובר בעלייה בשיעור של 7%, כאשר קצב ההכפלה עומד על 11 ימים. בתוך כך, שלושה מטופלים מאושפזים במצב קשה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רפי דלויה

אתמול הודיע משרד החינוך כי עלה ל-127 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה, זאת לאחר שעלה ל-347 מספר התלמידים ואנשי הצוות שנמצאו כחיוביים לנגיף. כעת, מניין המבודדים במערכת החינוך הינו 17,497. מניתוח הנתונים הכולל עולה כי מרבית החולים, כ-56%, הם מהעיר ירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית.

בד בבד, משרד האוצר הציע לאל-על מתווה לפיו חברת התעופה תקבל הלוואה על סך 250 מיליון שקלים, ו-150 מיליון נוספים יהיו מניות שיונפקו לציבור. לפיכך, אם לא תהיה היענות ציבורית להנפקת המניות של אל-על, המדינה היא זו שתחזיק בהן - מה שיעניק לה בעלות חלקית על החברה. כל זאת בכפוף להתייעלות ולהסכם עם העובדים.