בשל החשש מהמוטציה: מסתמן - שבים מברזיל יחויבו בבידוד במלונית

בניסיון למנוע את התפשטות מוטציית הקורונה הברזילאית, משרד הבריאות החליט להרחיב את בדיקות המעבדה גם לווריאנט זה של הנגיף, ואף שוקל לחייב את החוזרים מהמדינה לשהות במלוניות

זמן צפייה: 02:14

בעקבות החשש מהתפשטות מוטציית הקורונה מברזיל בישראל - מסתמן כי השבים מהמדינה יבודדו במלוניות - כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13. במשרד הבריאות הוחלט לחפש במסגרת בדיקות המעבדה למוטציות גם את הווריאנט החדש, בשל ריבוי המקרים שלה. על כן, כאמור, נשקלת האפשרות לחייב את החוזרים מברזיל בבידוד במלונית.

יש לציין כי ברחבי העולם מודאגים מהמוטציה שנתגלתה ביפן בקרב כמה נוסעים שחזרו מאזור האמזונס - למרות שאין עליה יותר מדי פרטים בשלב זה. ככל הידוע עד כה, המוטציה הברזילאית אינה קטלנית יותר, אך בדומה למוטציה הדרום
אפריקנית והבריטית - היא מדבקת הרבה יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוב: יותר מ-9,000 נדבקים ביממה – 7.9% מהבדיקות חיוביות

הנשיא קורא לחסן את האסירים: "אל לנו ליסוג מערכינו היהודיים"

הכניס את האקסית לבידוד ארבע פעמים – למרות שלא נדרשה לכך

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 9,388 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו יותר מ-121 אלף בדיקות, ש-7.9% מהן חזרו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-522,974, כאשר קרוב ל-79 אלף מהם נשאים פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,063 חולים במצב קשה, מהם 273 מונשמים. מניין המתים עלה אתמול ב-56 ועומד עד כה על 3,826. קצב מבצע החיסונים של ישראל הואט בימים האחרונים ועד כה חוסנו 1.935 מיליון אזרחים, 104 אלף מהם כבר קיבלו את המנה השנייה.

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

אתמול פורסם בחדשות 13 כי ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית התגלו בישראל. עד כה אותרו בארץ בסך הכול שמונה מקרי הדבקה במוטציה החדשה לצד התפשטות המוטציה הבריטית, שככל הנראה גורמת להדבקה מהירה יותר ומהווה את הסיבה למספר הנדבקים היומי והגבוה, ששובר שיאים.

כאמור, כבר ביום שבת דיווח משרד הבריאות על ארבעה ישראלים שהתגלו כנשאים של הזן החדש. הראשון היה אדם ששב מדרום אפריקה, ואילו שלושת האחרים הינם בני משפחה שנדבקו בקורונה מאדם ששב בעצמו משם - וככל הנראה הביא עימו את המוטציה. "הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה - אך ככל הנראה לא גורמים לתחלואה יותר קשה", הבהירו אז במשרד הבריאות.