בנפרד משאר ביה"ח: נפתחה מחלקת יולדות לנשים שנדבקו בקורונה

במרכז הרפואי בתל השומר החליטו להקים מתחם ראשון מסוגו בעולם עבור נשים בהיריון שחלו או שיש חשד שלקו בנגיף, שבו יש מחלקה סגורה ונפרדת ממערך היולדות שממשיך לעבוד כרגיל

מחלקת יולדות שנדבקו בקורונה

בלילה שבין ימים שלישי לרביעי בשבוע שעבר הגיעה לבית החולים שיבא שבתל השומר יולדת בשבוע ה-36 להריונה כיוון שסבלה מקוצר נשימה חריף, מצב מוכר לצוות הרפואי שבחדר הלידה, אלא שבימים שבהם המגפה משתוללת בחוץ, איש לא מסתכן. הצוותים הממוגנים מכף רגל ועד ראש יילדו אותה בניתוח קיסרי שרק בסופו התברר כי היא חולה בקורונה. מצבה החמיר והיא פונתה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים.

החשש להגיע לבית החולים בימים אלה מקנן בעיקר אצל נשים שעתידות ללדת. לכן, בשיבא החליטו להקים מחלקת יולדות חדשה לחולות או לחשודות כחולות בקורונה. המחלקה החדשה סגורה ונפרדת ממערך היולדות שממשיך לעבוד כרגיל. מנהל מרכז נשים ויולדות בשיבא, פרופסור אייל סיוון, הסביר: "אנחנו רוצים לטפל בנשים עם קורונה בצורה שהאישה לא מרגישה שאנחנו מקפחים אותה בגלל שהיא נדבקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה את תקנות החירום – בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

מאז פרוץ המגפה: יותר ממיליון בני אדם בעולם נדבקו בקורונה

36 מקרי מוות בישראל: שני קשישים מתו מנגיף הקורונה

מחלקת יולדות שנדבקו בקורונה
מחלקת יולדות שנדבקו בקורונה | צילום: חדשות 13

פרופסור סיוון מנהל גם את מחלקת היולדות החדשה שנבנתה בתוך חמישה ימים בלבד. חדרי לידה, חדר ניתוח גינקולוג והתאוששות. גם תהליך הקליטה של היולדות משתנה. כל יולדת שמגיעה נבדקת, אם יש לה חום או תסמינים והאם הגיעה מבידוד ביתי. אם יש חשד שהיא חולה בנגיף, היא תעבור למתחם המבודד מאחורי הדלתות הכפולות.

זהו מתחם ראשון מסוגו בעולם, שבו על אף השמחה הגדולה יש גם עצב - כל יולדת במתחם לא תוכל לחוות את הרגע עם קרובים נוספים. היא תצטרך להישמע להנחיות של צוותים הלבושים בחליפות אטומות ואולי גם תיאלץ להיפרד מהתינוק שלה עד שתחלים. "עד היום העדויות מראות על כך שנשים בזמן ההיריון, לא מדביקות את העובר שלהן, אלא רק אחרי הלידה", הסביר פרופסור סיוון. "אנחנו ממליצים להן ישר אחרי הלידה לעשות איזושהי הפרדה מסוימת לתקופה מסוימת עד שהן יחלימו".

היום התרחשה הלידה הראשונה במתחם החדש, תינוקת בריאה שעוד תשמע על סיפור הלידה הייחודי שלה. בינתיים, שש חולות בנגיף ילדו עד עכשיו בבתי החולים השונים. רק אחת מהן, היולדת בת ה-26 שבמצב קשה, הונשמה והורדמה לאחר הלידה. היום כבר יש בשורות מרגיעות מכיוונה. בזמן שהמלחמה בנגיף מורגשת בכל החזיתות ובבתי החולים מתמודדים עם נגיף שלא הכירו עד היום, במחלקת היולדות ממשיכים להילחם כדי להציל ולהביא לעולם חיים חדשים בשלום.