הנגיף הסיני: רה"מ יכנס מחר דיון רב משתתפים להיערכות לאומית

בדיון ישתתפו בין היתר שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, ראש שירותי בריאות הציבור, מנכ"ל מד"א ועוד. נתניהו: "נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל"

זמן צפייה: 00:51

הנגיף הסיני: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (ראשון) דיון רב משתתפים בנוגע להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, בהם שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ"ל מד"א, ועוד.

נתניהו: "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנגיף שמסעיר את העולם: עד כמה צריך לדאוג – ומה אפשר לעשות?

מומחה למחלות זיהומיות: "ניתן לשלוט על התפרצות הנגיף בישראל"

נגיף הקורונה: 46 מתו ביממה בסין; מצב חירום בארה"ב

Funeral Parlour Staff Members In Protective Suits Help A Colleague With Disinfection After They Transferred A Body At A Hospital, Following The Outbreak Of A New Coronavirus In Wuhan
צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום קבוצה של אזרחים מסין שהגיעו לישראל ממוסקבה, גורשו בשל החשש מהנגיף. הקבוצה, המונה כ-35 איש, הגיע לארץ על טיסה של חברת "אירופלוט" הרוסית והוחזרו בחזרה לבירה הרוסית, זאת לאחר הנחיות משרד הפנים מוקדם יותר השבוע.

הערב הודיעו ברשות שדות התעופה, כי החל מ-12 בצהריים מחר, ייכנסו לתוקפן ההנחיות שהציג שר הפנים אריה דרעי, ויחייבו את כל חברות התעופה שמפעילות קו לנתב"ג. על פי ההנחיות האלה, כל נוסע זר, שלא מחזיק בדרכון ישראלי, ועבר בסין ב-14 הימים האחרונים, לא יורשה להיכנס לישראל; אזרחים ישראלים יוכלו להיכנס, והתבקשו להצמד להנחיות של משרד הבריאות.

Poeple Ware Masks To Prevent The Spread Of The New Coronavirus In Bangkok
אנשים לובשים מסכות בבנגקוק, תאילנד, בעקבות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

במהלך הלילה, סין הודיעה כי מניין ההרוגים מהנגיף במדינה עלה ל-259. עוד ציינו כי 46 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה, 45 מהם במחוז חוביי, שבו התפרץ הווירוס, ואדם נוסף במחוז צ'ונגצ'ינג. במהלך היממה נרשמו 2,102 הדבקות חדשות, כך שבסך הכול 11,791 נדבקו בנגיף.

במקביל, ארצות הברית הכריזה על מצב חירום בשל התפרצות הנגיף הסיני, והודיעה כי תאסור על כניסת זרים שביקרו בסין במהלך השבועיים האחרונים. כמו כן, אזרחים אמריקנים שישובו ממחוז חוביי יושמו בבידוד במשך 14 ימים. כמו כן, חברת הטכנולוגיה "אפל" הכריזה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בסין עד ל-9 בפברואר.

פל" הכריזה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בסין עד ל-9 בפברואר.
אתמול עדכן משרד החוץ את אזהרת המסע לסין, לפיה הומלץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו למדינה, ולאלו שנמצאים בה לשקול לעזוב אותה בהקדם. שר הפנים אריה דרעי הודיע כי בהמלצת משרד הבריאות, ייסגרו המעברים היבשתיים והימיים לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. הכניסה תימנע למעט אלה שיש בידם כרטיס טיסה תקף לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד הכניסה לישראל, וזאת עד להחלטה אחרת.