46 ישראלים מתו מקורונה; מניין החולים עלה ל-8,018

משרד הבריאות עדכן כי מצבם של 127 מהחולים מוגדר קשה, וכי 106 מחוברים למכונות הנשמה. 173 במצב בינוני ומצבם של 7,195 הינו קל. עד כה, 477 ישראלים שחלו בקורונה - החלימו ושוחררו לביתם

זמן צפייה: 02:11

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-8,018 בני אדם, מתוכם 127 במצב קשה, 173 נוספים במצב בינוני ו-7,195 במצב קל. 106 מהחולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. עד כה, 477 ישראלים שחלו בקורונה - החלימו ושוחררו לביתם.

לפני זמן קצר נודע כי גבר בן 63, אשר סבל ממחלות רקע, מת במהלך הלילה בבית החולים הדסה שבירושלים לאחר שנדבק בנגיף. במקביל, קשישה בת 84, שסבלה ממחלות רקע רבות ומורכבות וחלתה בקורונה, הלכה לעולמה בבית החולים סורוקה. הקשישה הייתה דיירת בבית האבות "משען" בבאר שבע, והיא הדיירת השישית מבית האבות שמתה לאחר שנדבקה בקורונה.

לכתבות נוספות בנושא >>

"העסק בשליטה": כך הצליחה קריית יערים החרדית לבלום את הקורונה

נמשך ההסגר על בני ברק: מאות שוטרים חוסמים הכניסות והיציאות

הדיירת ה-5 מ"משען" שמתה מקורונה: ניצולת שואה, רופאה במקצועה

מחלקת קורונה בבית חולים בסרביה | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי בני המשפחות של כמה מהדיירים בבית האבות מתכננים להגיש תלונה במשטרה נגד משרד הבריאות ונגד הנהלת "משען", בחשד להזנחה של חסרי ישע. הם טוענים שאם הטיפול היה ראוי לא היו מגיעים לשיעורי תחלואה ותמותה גבוהים במקום.

מרשת בתי האבות נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות כלפינו מכל וכל, ולראייה אנו מקבלים כל העת מסרים של הערכה מצד מרבית המשפחות. לגופו של עניין - הצוות הרפואי של משען מבצע במדויק את הנחיות משרד הבריאות. אנשי המשרד הם שמחליטים מתי ואילו בדיקות לבצע, את מי לבודד, ואת מי להעביר למוסד אחר ואת מי לאשפז".

מנכ"ל הרשת עמרי כהן דרש אמש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במתן מענה לכלל הדיירים בבתי הדיור המוגן ברחבי ישראל. "אני זועק את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן. "רשת משען מנהלת 9 בתי דיור מוגן ברחבי הארץ בהם חוסים אלפי דיירים. מצב הדיירים בבתי הדיור המוגן הוא דקה לפני בני ברק. יש לעשות הכול על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק".

בית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13