43 מתים מקורונה בישראל; מניין החולים עלה ל-7,589

קשישה בת 88 מתה באיכילוב, בת 67 עם מחלות רקע קשות הלכה לעולמה בסורוקה ובן 76 מת בביה"ח ברזילי לאחר שחלה הידרדרות במצבו. 115 מהחולים בישראל במצב קשה, ו-98 מונשמים

זמן צפייה: 02:03

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) כי 42 בני אדם מתו עד כה מקורונה בישראל, וכי מניין החולים עלה ל-7,589. במהלך הלילה הלכו לעולמם שלושה חולי קורונה נוספים.

קשישה בת 88 עם מחלת רקע הלכה לעולמה בבית החולים איכילוב, ובן 76 שאושפז בשבוע שעבר מת בבית החולים ברזילי במחלקה לחולי קורונה, לאחר שחלה החמרה במצבו. כמו כן, בת 67 שסבלה ממחלות רקע קשות, הרביעית מבית האבות "משען" באר שבע, מתה בבית החולים סורוקה.

בד בבד, משרד הבריאות הורה למגן דוד אדום שוב להחמיר את הקריטריונים לביצוע הבדיקות, בשל מיעוט בחומרי הבדיקה הנחוצים. נבדקים עם תסמינים, אלא אם היו במגע עם חולה מאומת או שבו מחו"ל, לא ייבדקו.

במהלך הלילה אושפז קשיש בן 91 מבית אבות בנהריה במרכז הרפואי לגליל, והוא מורדם ומונשם. מהקשיש נלקחה בדיקה לקורונה, שכן מאותו בית אבות אושפזו בבית החולים חמישה קשישים שאומתו כחולים בנגיף, כולם במצב קל.

114 מכלל החולים נמצאים במצב קשה, ו-97 מהחולים מונשמים. 166 במצב בינוני, 6,839 במצב קל, ו-427 החלימו ושוחררו לבתיהם.

מחלקת קורונה בבית חולים בסרביה | צילום: רויטרס

אתמול עדכנה הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי נמצאו נקיים מווירוס הקורונה. מצבם של שני הדיירים שנדבקו בנגיף מוגדר טוב, והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים ב"משען" לתוצאות הבדיקות של אנשי הצוות, שנערכו לפני שלושה ימים.

מהנהלת המקום נמסר כי "צעדי הבידוד המחמירים בהם נקטנו מייד לאחר שהתגלה החולה הראשון במקום הוכיחו את עצמם. בשבוע הבא נבצע חיטוי של בית האבות, וכן נבצע בידוד מבוקר על מנת להמשיך ולהבטיח את בריאותם של הדיירים".

דיור מוגן משען
דיור מוגן משען

בתוך כך, נודע אמש כי בת ה-70 שהלכה לעולמה בבית החולים איכילוב היא חוליה אברהמי - שנדבקה מבעלה, דני אברהמי בן ה-80, שמת בשבוע שעבר בבית החולים וולפסון.

בני הזוג, תושבי בת ים, נישאו בגיל מאוחר, והיו יחד 17 שנים. לאחר מותו של דני אמרה חוליה: "בימים המטורפים שאנחנו עוברים, אני אובחנתי כנשאית קורונה ונמצאת בבידוד באיכילוב. לצערי לא אוכל ללוות את בעלי במסע האחרון שלו, אני כואבת את לכתו וכואבת את הדרך שבה איבדתי אותו".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אתמול, בית החולים מאיר הודיע על מותו של חולה קורונה בן 79. הבוקר משפחתו הובאה מבידוד בית בסיוע אמבולנס כדי להיות לצידו בשעותיו האחרונות. בכך, עלה מספר המתים מקורונה בישראל ל-40. שניים מהמתים הם בני זוג.

אתמול בשעות הבוקר, דוד אהרון בן 75 מפרדס חנה כרכור מת בבית החולים הלל יפה לאחר שחלה בווירוס הקורונה. הוא היה מאושפז במחלקה הייעודית למאומתי קורונה וסבל ממחלות רקע שונות.