לראשונה זה חודש וחצי: יותר מ-1,500 נדבקים ביממה

מספר הנדבקים הגבוה נובע בין היתר מביצוע בדיקות רבות, כאשר 2.1% מהתוצאות היו חיוביות. 267 חולים במצב קשה, מהם 99 מונשמים. מניין המתים עד כה עומד על 2,883

זמן צפייה: 00:31

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 1,523 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. בכך, למעשה, מספר הנדבקים היומי חצה את ה-1,500 לראשונה זה חודש וחצי. עם זאת, יש לציין כי אתמול נעשו בדיקות רבות, כאשר 2.1% מ-70 אלף הבדיקות היו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי 267 חולים במצב קשה, מהם 99 מונשמים. מספר המתים עומד על 2,883.

אמש, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בשיחה עם מנכ"לי קופות החולים כי היעד שמציב משרדו הוא לחסן את אוכלוסיית הקשישים ועובדי מערכת הבריאות עד חודש פברואר וכי הוא מעריך שהחיסון של פייזר יהיה הראשון שיגיע ארצה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "ישראל רוצה חיסונים – ולא תשדירי בחירות"

פועל כבן 45 נהרג מפגיעת מלגזה בשוק הסיטונאי בחיפה

מתקפת הסייבר על שירביט: ההאקרים דורשים כופר בסך מיליון דולר

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

‏עוד אמר המנכ"ל כי יוכשרו סטודנטים לסיעוד שייתנו חיסונים, לצד אפשרות לפרמדיקים. כמו כן, החיסונים יובלו בבלוקים של 1,000 למרפאות או למתחמים ייעודיים של קופות החולים. ‏בנוסף, יצא קמפיין הסברה לציבור של המשרד לצד הקופות ובהשתתפות מומחי חיסונים, לטובת הורדת החשש מההתחסנות. "חשוב שגם אישי ציבור יתחסנו בפומבי", אמר לוי.

בד בבד, ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה אמש להטיל סגר בשפרעם מהיום בשעה 17:00 למשך ארבעה ימים. זאת, בשל העלייה בתחלואה. כמו כן, יפיע ואום אל-פחם יישארו אזורים מוגבלים למשך שלושה ימים נוספים. הסגר על עראבה יסתיים.