מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת - 1% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 331 נדבקים חדשים, כאשר בוצעו יותר מ-35 אלף בדיקות. חלה ירידה קלה במקדם ההדבקה. מניין המתים עלה ל-6,220. 4.8 מיליון חוסנו עד כה גם במנה השנייה

בדיקות קורונה במעבדות צה"ל
בדיקות עד גיל 12 במימון המדינה | צילום: דובר צה"ל

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי חלה ירידה קלה במקדם ההדבקה והוא עומד כעת על 0.61. אתמול אובחנו 331 נדבקים חדשים בישראל. זאת, כאשר בוצעו יותר מ-35 אלף בדיקות, מהן 1% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-833,707, מהם 6,581 נשאים פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 368 חולים במצב קשה, מהם 192 מונשמים. מניין המתים עלה ל-6,220. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך, כאשר עד כה חוסנו יותר מ-5.25 מיליון אזרחים במנה הראשונה, ו-4.8 מיליון בזריקה השנייה.

חקיקה לא תקודם, הקבינט לא יתכנס: ההשלכות לאי מינוי שר משפטים

עבאס לא הצהיר על מי ימליץ: "לא רוצה להיות חלק משום גוש"

"מאסנו מהשיסוי בחברה": מסע בערי הליכוד שתושביהן לא באו לקלפי

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

אתמול, כזכור, ענקית התרופות פייזר הודיעה כי החיסון שלה נגד קורונה יעיל למשך חצי שנה לפחות, וכי הוא מגן גם מפני המוטציה הדרום אפריקנית. על פי הודעת החברה, היא מתכוונת כעת לפעול לקבלת אישור רגולטיבי מלא לחיסון.

שלשום, פייזר פרסמה נתונים לפיהם התקבלו 100% הצלחה בניסוי חיסון הקורונה שפיתחה בקרב 2,260 נערים מתבגרים בני 15-12, בעוד שגופם פיתח כמות גדולה מאוד של נוגדנים בתגובה לחיסון - יותר מבני 25-16. כמו כן, מהחברה נמסר כי לא נמצאו סיכונים בטיחותיים בשימוש החיסון בקרב קבוצה זו. מיד לאחר פרסום הנתונים מטעם חברת התרופות, הודיע משרד הבריאות בישראל כי "עם אישור ה-FDA, נחל לחסן ילדים בארץ".

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי "אנו מתכננים להגיש את תוצאות השלב השלישי של הניסוי ל-FDA האמריקני לאישור שימוש חירום בשבועות הקרובים ולגופים רגולטוריים אחרים ברחבי העולם, בתקווה להתחיל לחסן קבוצת גילים זו לפני פתיחת שנת הלימודים".