חוקרי האוני' העברית: טרם ניכרת השפעה מהותית של מבצע החיסונים

לאחר כ-2 מיליון מתחסנים, החוקרים טוענים כי החיסונים טרם סייעו להורדה משמעותית בנתוני הנדבקים. בנוסף, מזהירים מפני עלייה משמעותית במניין החולים הקשים, וממליצים להאריך את הסגר בשבוע

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

כשלושה שבועות לאחר תחילת מבצע "לתת כתף", עדיין אין השפעה מהותית של החיסון נגד הקורונה על מצב התחלואה בישראל - כך עלה הערב (חמישי) מדוח חדש שפרסמו חוקרי האוניברסיטה העברית. כזכור, מזה כמה ימים שמתגלים בארץ יותר מ-9,000 נשאים חדשים, וכיום בישראל כ-80 אלף מאומתי קורונה.

החוקרים הוסיפו כי לנוכח הנתונים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה צפוי לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא לקראת סוף בחודש. עם זאת, בדוח צויין כי החלה מגמת התייצבות, שייתכן ותוביל לשיפור בנתוני התחלואה - וכך גם להקלה בעומס על בתי החולים.

בשלב זה, הבהירו החוקרים - בהם פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, לא ניתן לדעת בוודאות אם יש להאריך או לחזק את הסגר. ובכל זאת, לדעתם יש להאריך את הסגר הנוכחי בשבוע לפחות, וביום חמישי הבא לדון על הנושא בשנית, כי רק ביום הזה ניתן יהיה לוודא אם אכן נרשמה ירידה משמעותית במספר הנדבקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחסומים בכל שעות היממה: המשטרה תתגבר את האכיפה בסופ"ש

"הזמין לשחק בסוני וביצע מעשים מגונים": אישום נגד מאמן כדורסל

בשל החשש מהמוטציה: מסתמן – שבים מברזיל יחויבו בבידוד במלונית

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 9,388 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו יותר מ-121 אלף בדיקות, ש-7.9% מהן חזרו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-522,974, כאשר קרוב ל-79 אלף מהם נשאים פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,063 חולים במצב קשה, מהם 273 מונשמים. מניין המתים עלה אתמול ב-56 ועומד עד כה על 3,826. קצב מבצע החיסונים של ישראל הואט בימים האחרונים ועד כה חוסנו 1.935 מיליון אזרחים, 104 אלף מהם כבר קיבלו את המנה השנייה.