שיא שלילי: 3,392 נדבקים ביממה; ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים מפרוץ המגפה עלה ל-135,043. 463 חולים במצב קשה, מהם 127 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,026. שיא במספר הבדיקות - 8.1% מהתוצאות חיוביות

זמן צפייה: 03:53

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 3,392 ישראלים חיוביים לקורונה - מדובר בשיא שלילי חדש. זאת, ברקע העוצר הלילי שצפוי החל מהערב ב-40 ערים. יש לציין כי שיעור הבדיקות החיוביות דווקא ירד ביחס לימים האחרונים - 8.7%. אתמול גם נרשם שיא של כ-40 אלף בדיקות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-135,043.

עוד עדכן המשרד כי 463 חולים במצב קשה, מהם 127 מונשמים. 149 בני אדם במצב בינוני. בד בבד, מניין המתים עלה ל-1,026. ירושלים עדיין העיר עם הכי הרבה נשאי קורונה, ואחריה בני ברק, שצפויה להיות מ-40 הערים שייכנסו לעוצר לילי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו נגד ראשי האופוזיציה: קריאה לאי ציות להנחיות – אנרכיה

העוצר הלילי יחל מחר בשעה 19:00 – רשימת הערים תפורסם בהמשך

ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעלייה בתחלואה ואמר: "המומחים חוששים מזינוק פתאומי במספר החולים הקשים והמתים". עוד התייחס לדבריו של אביגדור ליברמן מוקדם יותר, שקרא שלא לציית להנחיות, ואמר: "פוליטקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי ציות להנחיות - זו אנרכיה".

"אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה, ברמת עליית התחלואה בקצב מוגבר. כשפתחו את ההגבלות החלה עלייה מהירה. המספרים עולים בגלל התקהלויות מסוכנות, ואי עטיית מסכות. דאגה נוספת היא שאלת השחיקה, או הקריסה, של צוותים רפואיים. אנחנו רוצים להימנע מסגר כללי, אבל החלטנו עכשיו להטיל סגר על 40 ערים אדומות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בהמשך, גם ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו דיבר, וציין: "עד סוף השבוע הזה אני אצטרך להגיע עם תוכנית לקראת החגים – האם צריך לעשות הגבלות? יש עלייה בחולים קשים, אני רוצה להתרחק מסגר, אבל אנחנו נצטרך להתסכל על כל דבר. אני רוצה להגיד לכלל תושבי מדינת ישראל ולערים האדומות - לי בטח אין שום דבר כנגד. כולנו ערבים זה לזה. וכן, אני מתנצל בפני החברה החרדית אם היא הרגישה שאנחנו מסמנים. זה רק אמצעי לתת לכולנו אפשרות להילחם בקורונה".

עוד הבהיר גמזו כי אין בכוונתו להתפטר: "אני מקבל גיבוי, גם אם לא מחליטים משהו לפי המלצתי. אני לא מתפטר. אני אמשיך לעזור לכל תושבי מדינת ישראל להילחם בקורונה. הכל בסופו של דבר תלוי בנו".