גמזו נגד אמירתו של הרב קנייבסקי: "מסכנת את הציבור החרדי"

ממונה הקורונה ביקר בביתר עילית והתייחס לקריאתו של מנהיג הציבור הליטאי לתלמידיו לא להיבדק לקורונה. עוד ציין: "ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות - לא נוכל להימנע מסגר מלא"

זמן צפייה: 10:15

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו ביקר היום (רביעי) בביתר עילית, שמוגדרת כעיר אדומה, ומתח ביקורת על אמירתו של הרב קנייבסקי מוקדם יותר היום, שקרא לתלמידיו לא להיבדק: "הודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות".

עוד התייחס גמזו לאפשרות של סגר מלא ואמר כי "ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות - לא נוכל להימנע מסגר מלא".

"הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר", הוסיף. "כיום, 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל. עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות".

לכתבות נוספות בנושא >>

הרב קנייבסקי הורה לישיבות: לא לערוך בדיקות קורונה

קבינט הקורונה אישר: הלימודים בערים האדומות לא ייפתחו היום

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו

גמזו ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בעיר לטענתו וציין: "לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי - ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא".

עוד ציין גמזו: "הדרך לטפל בכך היא באמצעות בדיקות רבות וניהול נכון, וזה מה שבוצע עד כה. בהתפרצות הנוכחית חייבים לשמור על התושבים ביישוב, על ידי הגבלת יציאה וכניסה, וסגירת מערכת החינוך והישיבות".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיב לדבריו של גמזו על הרב קנייבסקי: "מציע לך לא להתערב במה שכבר הוכח כהצלחה אלפי שנים. הנוטל עיצה מן הזקנים אינו נכשל. ההודעות של גמזו בינתיים מאז שמונה רק הגבירו את קצב התחלואה מקווה שבניהול בית חולים יש לו יותר הצלחות".