שיא של יותר מחודשיים: 532 נדבקים חדשים ביממה

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עומד כעת על 5,796 בני אדם, כאשר 46 מתוכם במצב קשה, 41 במצב בינוני - ו-26 מונשמים. מספר הבדיקות היה אף הוא גבוה מהרגיל בימים האחרונים

זמן צפייה: 01:09

משרד הבריאות עדכן אמש (רביעי) כי מספר הנדבקים החדשים עומד על 532 בני אדם, מאז העדכון האחרון יממה קודם לכן. מדובר בנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז חודש אפריל. עם זאת, חשוב לציין כי גם מספר הבדיקות שבוצעו בימים האחרונים היה גבוה מהרגיל ועמד על כ-20 אלף בדיקות ביום.

46 מהחולים במצב קשה, 42 במצב בינוני, ו-26 מונשמים. כמו כן, עד כה מתו מהמחלה 308 בני אדם. הפריסה הארצית של חולי הקורונה היא רחבה מאוד, אך הערים בעלות היקף תחלואה גבוה במיוחד הן ירושלים, תל אביב-יפו, בני ברק, בית שמש, אשדוד, ערערה, בת ים, ורהט.

לכתבות נוספות בנושא >>

תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים – 1,000 חולים ביום

החוק לשימוש באמצעי השב"כ לאיתור נדבקים אושר בקריאה ראשונה

מהיום: סגר חלקי באלעד ובשכונות בטבריה; תנועת תושבים תוגבל

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש עלתה דאגה במערכת הבריאות בעקבות תחזיות שהוצגו, לפיהן תוך חמישה ימים בלבד, מניין הנדבקים היומי בקורונה יעלה ל-1,000. לפי הסטטיסטיקה מספר החולים הקשים צפוי לעלות ל-250.

בד בבד מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המתירה למשרד הבריאות לשוב ולהשתמש באמצעי האיכון של השב"כ כדי לאתר נדבקים בקורונה, ברקע העלייה ברמות התחלואה. הוראת החוק מציעה לקבוע את התנאים להפעלת הסמכות ואת האופן שבו ייעשה.

על פי הצעת החוק, השימוש באיכון ייעשה כפוף להכרזת הממשלה על הצורך בו, ובהתאם למצב התחלואה בישראל ולקיום חלופות שיאפשרו איתור נדבקים. כל זאת, ביחס לסיכון שנשקף לציבור מהמחלה.

צוותי המומחים אמרו לגורמים בקבינט הקורונה כי "אנחנו על סף איבוד שליטה". לטענתם, ישראל הולכת ומאבדת את האפשרות לפעול בפינצטה - איתור ובידוד החולים. זאת, לדבריהם משום שאין דרך יעילה לאתר מגעים של מאות חולים ביום.

פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות
פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות | צילום: חדשות 13

בריאיון לחדשות 13, הסבירה הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה כי היא מקווה שלא איבדנו שליטה", אולם הודתה כי במידה מסוימת - זה כן קרה, זאת "כיוון שהמחלה חזרה". לטענתה, פתחית המשק הייתה גדולה ומהירה, וכן "היה ניסיון אמיתי לבנות תו סגול שיעבוד. צריכים ללמוד איך לחיות בצל הקורונה".

"יש סקטורים שבהם הצלחנו ויש סקטורים שבהם יש לנו מה להשתפר - כמו למשל במערכת החינוך. רצינו שהילדים יחזרו בקפסולות, במרחקים של 2 מטרים ושילמדו בכיתות קטנות - אבל זה לא קרה. זה נכשל".